Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Vad vi har gjort med den:
poly bushings
nya krängningshämmare
XYZ stötdämpare
andra belägg
På Falkenberg skar motorn.. Har därefter köpt en 3:e gen som ska få plats i vår.
Med den motorn så ska vi koppla bort water to oil-kylaren och köra en separat oljekylare.. Vart ska denna placeras tycker ni?
En piggyback
Racing-oljetråg
lättat svänghjul och racingkoppling
placerat intercoolern vid luftintaget
Vad som ska göras:
TRD termostat
Castrol edge 10w-60 Fungerar det tror ni?
Vad tror ni om orginalkylaren eller ska man investera i en eftermarknadskylare?
Hur långt kan man pressa en 3:e gen om den ska hålla?
Vi fick en sådan här idag på posten! En Moroso oljepanna. Får hoppas den fungerar fint.
Angående varvtider så har jag inte direkt några.. På Knutstorp har vi bara försökt utveckla bilen.. Kan tänka mig att vi låg ungefär på 1min13sec med r-däck. På Falkenberg hann jag inte köra så länge innan bilen skar. Jag är dock inte särskilt snabb ännu så det hade nog inte varit några imponerade tider.. Vi får se till våren
Senast redigerad av paninder den mån 11 apr 2011, 20:24:59, redigerad totalt 1 gånger.
Kul med banåka, har du/ni tänkt att tävla också? Vilken klass eller serie är det planerat till isf.
Bilen ser bra ut, & ni verkar lägga prioriteringarna på rätt saker.
Hur ser det ut med vikten, några besparingar inplanerade?
Blev det märkbar skillnad med de grövre krängarna?
Jag har ju gått och blivit chassietorsk och har allt spanat in lite olika krängare till nästa säsong.
martenheller skrev:Blev det märkbar skillnad med de grövre krängarna?
Jag har ju gått och blivit chassietorsk och har allt spanat in lite olika krängare till nästa säsong.
Vi körde faktiskt inte med bilen på bana innan vi satte på de grövre krängarna... Men tycker nog den ligger väldigt bra i kurvorna..Men som sagt, har kan inte direkt jämföra det med original.
Haha. Jag har ju gjort en Epic. Typiskt att man inte läser på tillräckligt, men oljesumpen fungerar ju tydligen inte till 3:e gen. Är det någon som är sugen på en sådan så skriv till mig. Tråkigt att bara ha den liggandes. Det blir till att justera den gamla sumpen. Nu har man iallafall fått lite inspiration.
Kitet har jag ännu inte kunnat kolla upp, men återkommer så fort jag vet.
Bifogar en annan bild på fronten också.. Dock ser man inte särskilt bra.