Någon som har tips hur man får ur vattenpump till sagda bil? Plocka bort kamrem & generatorrem samt kanske lyfta motorn på vänster sida så man kommer åt?
Vettetusan hur man ska göra med kåpan för den verkar sitta runt svänghjulet.
Borde gå att kunna byta på plats juh! Några tips?
Få ur vattenpump 3sgte Celica -88?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Larco
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
Re: Få ur vattenpump 3sgte Celica -88?
Jag antar att du syftar på remskivan när du skriver svänghjulet?
Här står det beskrivet hur du kommer 90% på vägen.
http://www.gt4dc.co.uk/info/howto/cambelt/cambelt.htm
Efter att du har rivit bort kamremmen är det bara att plocka bort pumpen, dock kan den behöva lite övertalning men det ska gå smärtfritt.
Jag bytte själv pumpen på min första celica. Det var nog mitt första riktiga mek när jag var nybörjare. Löste det på några timmars skruvande utspritt över ett par dagar.
Här står det beskrivet hur du kommer 90% på vägen.
http://www.gt4dc.co.uk/info/howto/cambelt/cambelt.htm
Efter att du har rivit bort kamremmen är det bara att plocka bort pumpen, dock kan den behöva lite övertalning men det ska gå smärtfritt.
Jag bytte själv pumpen på min första celica. Det var nog mitt första riktiga mek när jag var nybörjare. Löste det på några timmars skruvande utspritt över ett par dagar.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
-
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 88
- PostOrt: Fjugesta
Re: Få ur vattenpump 3sgte Celica -88?
Ja det menade jag så klart. Tack för länken.