Tändningsproblem ? starlet -88

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
shaefen
Bilmodell: Starlet 1,3 -88
Årsmodell: 1988

Tändningsproblem ? starlet -88

Inlägg av shaefen »

Hallå!
Jag har fått ngt konstigt problem, Skulle byta termostat på min starlet för den gick lite för varmt. Tog bort vaccumklockan på fördelaren för att få ut termostaten, spolade igenom hela kylsystemet, satte tillbaka allt som det satt, sen när jag skulle köra ut så går bilen skitkonstigt. Går fint på tomgång, men så fort man gasar det minsta så verkar det som att den får alldeles för fet blandning... Ekonomimätaren går på rött så fort man rör gasen.
Åkte till en kompis som ändrade tändningen & allt va frid o fröjd, i en dag, imorse funkade allt bra, satte mig i bilen i eftermiddags och samma problem är tillbaka... Kan tändningen justera om sig själv??? Fördelaren har inte rört sig, alla vacuumslangar sitter där dom ska, iallafall va jag kan se.
När jag fick bilen så var fördelaren ställd i maxläge åt ena hållet, & motorn gick bra så. Och nu e allt knas.
Kan armen som kommer från vacuumklockan hamna fel i fördelaren, på fel ställe eller så??
Har någon vänlig själ ngn idè vad det kan va, hur jag kan fixa problemet????

Mvh Jimmy