Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jag har en auris 2007 som jag ägt sedan aug 2010. Den har fungerat felfritt fram tills idag. Jag hade varit ute och kört och bilen stod i 30 min innan jag återigen satte mig i bilen för att åka hem. Då vill bilen inte starta!
Bromsen är trög och det är svårt att vrida ratten. Vi bogserade bilen hem. Under bogseringen var bromsen trög och det var svårt att styra.
Vad kan det vara!?
Jag har en auris 2007 som jag ägt sedan aug 2010. Den har fungerat felfritt fram tills idag. Jag hade varit ute och kört och bilen stod i 30 min innan jag återigen satte mig i bilen för att åka hem. Då vill bilen inte starta!
Bromsen är trög och det är svårt att vrida ratten. Vi bogserade bilen hem. Under bogseringen var bromsen trög och det var svårt att styra.
Vad kan det vara!?
// Carina
Är det manuell växellåda så vill jag tipsa dig om att kolla så MATTAN inte glidit fram och hindrar kopplingen att gå i botten.
Sitter en brytare till pedalen så man inte skall kunna starta utan den nedtryckt i botten. Mattan hindrar pedalen att åka ner de där sista millimetrarna som behövs.
Att styrning och bromsar blir tröga när motorn inte är igång är fullt normalt då du saknar servo till de båda.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Det hörs ett litet klick eller två när man vrider om nyckeln.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ge dig för tips mer än verkstad då det som sagt kan vara så mycket fel.
Synd att det inte var en manuell låda, då kunde man ju provat att rulla igång bilen.
Startar den då så bör det ju vara nått med startmotor, T-lås eller jordning från motorn.
Just de där med dålig jordning har varit "vanligt" på Auris och som visat sig genom att startmotorn inte går runt.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
GT4-R skrev:Klickare så kan man ju sätta en tusen lapp på att det är batteri
Det kan ju vara vad som helst, bara för att det klickar behöver det inte vara batteriet. Det klickar likadant om blecken i startmotorn är utslitna tillexempel. Med beskrivningen som lämnas kan du likagärna bara vara nåt relä som drar.