Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Jag skulle gissa att du har köpt en antenn till en Engelskbyggd bil och äger en Japanbyggd, eller tvärtom.
Det är det som är problemet med vissa bilar som man skall ha begagnade delar till,
att dom är byggda i olika länder och ser på utsidan likadana ut men egentligen så skiljer det massor.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Svårt att se vad det är för typ på den vänstra kontakten, men min gissning är att en välsorterad bilstereohandlare fixar det där åt dej.
Jag har en adapter i min celica som konverterar antennen som är av "europeisk" standard (den till höger) till den som stereon har, kan myckelt väl vara likadan som du har till vänster, svårt att se.
Den adaptern fick jag förvisso med stereon, men jag har sett dom säljas.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.