Skrapande ljud när jag svänger.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Malmö
- Land (Country): Sverige
Skrapande ljud när jag svänger.
ja som rubriken lyder så har jag ett skrapande ljud när jag svänger. Inte direkt utan jag får kanske vrida ratten ett halvt varv och inte vid max rattutslag. Fattar ju att något är eller håller på att paja så tänkte mest kolla var jag ska börja kolla efter slitage/fel.
Grön Mr2 Turbo (Gen3)
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
Re: Skrapande ljud när jag svänger.
Det finns lite olika vanliga problem som orsakar skrapande ljud när man svänger, exempelvis för breda däck, en bromssköld som skrapar i, eller en drivknut som börjar krångla. Vanligast är väl dock att det blir värre ju hårdare man svänger, eller bara uppstår när man svänger som mest. Med det i åtanke skulle jag nog gissa på att drivknuten är ett bra ställe att börja på..
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
Det kan även vara bromssköldarna, fast det border vara ganska lätt att konstatera.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
Låter fram i bilen och är en MR2. glömde jag kanske nämna.
Grön Mr2 Turbo (Gen3)
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
Ah, då lär det ju inte vara nån drivknut iaf.
Nåväl, ett hett tips är väl att åka till någon som har en tvåpelarlyft eller annan sorts lyft som håller hjulen fria från underlaget, och testa att vrida fram och tillbaka och snurra på hjulet och lyssna.

-
SKa göra det i helgen tänkte jag. Får se om jag hinner med det bara.
Grön Mr2 Turbo (Gen3)