Hej
Jag har en Verso från 2006, som har gått 11500 mil.
Tyvärr har det nu uppstått ett otrevligt fel, nämligen helt plötsligt när jag stannar vid rödljus eller i bilkö så hoppar växeln ut och jag kan inte få in den igen. Varningslampan som ser ut som ett kugghjul tänds och i växel displayen blinkar ett N .
När jag stått still en stund och tagit ur nyckeln, så går det att starta och lägga i växeln igen. Är det någon som vet varför det här händer? Hur allvarligt är i så fall felet? Törs jag köra med bilen?
MMT låda som bråkar
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: MMT låda som bråkar
Hej, i regel när en varningslampa tänds så finns det en felkod som talar om vad som är fel.
Det kan vara i princip vilket fel som helst, svaret på de får du på Toyota verkstan,
jag rekommenderar dig att inte åka till oberoende verkstad när det gäller fel på MMT lådan.
Det krävs lite mer kunskap än om en vanlig manuell låda
Det kan vara i princip vilket fel som helst, svaret på de får du på Toyota verkstan,
jag rekommenderar dig att inte åka till oberoende verkstad när det gäller fel på MMT lådan.
Det krävs lite mer kunskap än om en vanlig manuell låda

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Utöver det så har ju Toyota fipplat bort diverse felkoder på vissa årsmodeller, så att dom inte alls betyder det dom ska enligt standarden, utan nåt helt annat när man läser med Toyotas dattamaskin.
-
- Bilmodell: verso
- Årsmodell: 2004
- PostOrt: Älvängen
- Land (Country): sweden
Har nu lämnat in bilen och tydligen finns en likadan bil på grann verkstaden med samma fel .Skall bli intressant och se hur de löser detta .
-
- Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
- Årsmodell: 99
- PostOrt: Floda
- Land (Country): Sverige
det e kopplingen som blir överhettad och det e bara att byta i tryckplattan sitter en spännfjäder som e utsliten
Du kan be verkstaden testa att göra en kalibrering men det kommer nog inte att funka
MVH Jocke
Du kan be verkstaden testa att göra en kalibrering men det kommer nog inte att funka
MVH Jocke