Hejsan!
Behöver lite idéer om vad som kan va fel på min carina från -92! Bilen "brummar" ganska rejält när man kör rakt fram samt när man svänger höger. Damasken var pajj på vänster fram så har bytt drivknut och hjullager där, men bilen låter fortfarande lika mycket!
Ljudet började lite smått endast när man svängde höger men nu låter det riktigt högt och alltså även när man kör rakt fram. Svänger men däremot vänster blir det knäppt tyst.
Någon snäll själ som kan tänka sig veta vad som kan vara fel? Bilen är en Carina E 2.0 GLI -92.
Tack på förhand!
Carina låter när man svänger höger/rakt fram,ej hjullager
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: Carina låter när man svänger höger/rakt fram,ej hjullage
Är det inte knut eller lager på höger sida då? Blir det tyst när du svänger vänster tycker jag det tyder på att det är den ökade belastningen på höger sida som väsnas.
Annars kanske nåt handbromsrelaterat? När handbromsen inte ville släppa riktigt på ena sidan på Camryn jag hade började backarna slamra mot insidan av trumman när man körde. Kan dock inte påminna mig om att det gjorde nån skillnad när man svängde...
Annars kanske nåt handbromsrelaterat? När handbromsen inte ville släppa riktigt på ena sidan på Camryn jag hade började backarna slamra mot insidan av trumman när man körde. Kan dock inte påminna mig om att det gjorde nån skillnad när man svängde...
Är det inte höger fram som belastas mest när man svänger vänster? :S Tycker det borde låta mer ju mer det blir belastat om det vore trasigt där? Rätta mig om jag har fel, jag är helt novis på detta!
Såg i alla fall inga fel på damasken och inge glapp när jag ryckte i högerfram.
Såg i alla fall inga fel på damasken och inge glapp när jag ryckte i högerfram.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Ett glapp kan mycket väl sluta glappa när det blir belastas, eftersom belastningen helt enkelt trycker bort glappet. Så tänker iallafall jag.
Men jag kan ju ha fel, det vore inte första gången.