Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Hallå hallå! Efter att jag har bytt motor i min gt4a så har jag väldigt svårt att få upp värmen i kupén. Jag har provat att lufta kylsystemet, bilen drar inget vatten, motorn håller värmen exemplariskt och det blir bra tryck i systemet. Mekaniken verkar även den fungera som den ska!
Nu när jag vrider på det varmaste så kommer det bara pissljummen luft.. Innan motorbytet så var det nästan så att jag brände mig på varmluften när jag maxade den.
Vad här näst kan jag felsöka?
Kan jag ha kopplat någon kylslang fel till värmepaketet?
Mycket tacksam för alla tips å trix då det snart kommer snö här upp i Norrland
// Jonte
Senast redigerad av Jonte den mån 08 aug 2011, 14:42:39, redigerad totalt 1 gånger.
Hur ska jag lufta bort den då? Jag har haft bilen upphissad max framtill och haft igång bilen väldigt länge. Jag har tömt flera kylsystem tidigare men då har alltid den "lufttekniken" fungerat..
Det kan vara så att det sitter en grej nere på förarsidan ungerfär där gaspedalen sitter. Man vek undan tygmattan till höger vid gaspedalen. Minns att där satt det en vajer eller stålvajer som kunde lossna.Vilket gjorde att friskluft stog öppet hela tiden och det gick knappt få någon värme.
Inte hundra på om de var i celican beskrivningen ovan
Kan ha varit också i motorutrummet för framför ratten så satt det också en kran med en stål vajer fäst i. Och drar man på värme reglaget så kan person 2 leta i motorutrummet. Minns också att denna kran svart rund grej stängde eller öppnade inte helt om den där vajer grejen strulade. Fattade det som att den släppte på varmvatten till värmepaket inne i bilen. Min var halvöppen och det blev bara ljummet. Vred fullt på reglaget inne i bilen och sen gick det vrida för hand i motorutrummet...
Det kan vara så att det sitter en grej nere på förarsidan ungerfär där gaspedalen sitter. Man vek undan tygmattan till höger vid gaspedalen. Minns att där satt det en vajer eller stålvajer som kunde lossna.Vilket gjorde att friskluft stog öppet hela tiden och det gick knappt få någon värme.
Inte hundra på om de var i celican beskrivningen ovan
Kan ha varit också i motorutrummet för framför ratten så satt det också en kran med en stål vajer fäst i. Och drar man på värme reglaget så kan person 2 leta i motorutrummet. Minns också att denna kran svart rund grej stängde eller öppnade inte helt om den där vajer grejen strulade. Fattade det som att den släppte på varmvatten till värmepaket inne i bilen. Min var halvöppen och det blev bara ljummet. Vred fullt på reglaget inne i bilen och sen gick det vrida för hand i motorutrummet...
Tack för tipsen Det löste sig nu då det visade sig vara detta luftspjäll som sitter nere vid gaspedalen som kärvade. Nu är det bara att invänta första snön då!