Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Som rubriken: Jag har en -96 som har kamkedja men tänkte byta till nyare med bakhjulsdrift. Så såg denna på blocket och där har man bytt kamrem vid 12000 mil
Vesa skrev:Som rubriken: Jag har en -96 som har kamkedja men tänkte byta till nyare med bakhjulsdrift. Så såg denna på blocket och där har man bytt kamrem vid 12000 mil
Vad har du för Previa idag, en 96a skriver du, är den 4WD då eftersom du vill ha en RWD?
För annars så är den nyaste modellen av Previa som såldes i Sverige FWD med VVTi motor (2AZ-FE med Kamkedja).
Finns med sur Dieseln på 116hk också, den har däremot Kamrem
Annars så sitter det 2TZ motor i alla Previa med motorn under golvet. Och alla dem har Kamkedja.
I USA såldes även en Kompressormatad version på 160hk
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Vesa skrev:Som rubriken: Jag har en -96 som har kamkedja men tänkte byta till nyare med bakhjulsdrift. Så såg denna på blocket och där har man bytt kamrem vid 12000 mil
Vad har du för Previa idag, en 96a skriver du, är den 4WD då eftersom du vill ha en RWD?
För annars så är den nyaste modellen av Previa som såldes i Sverige FWD med VVTi motor (2AZ-FE med Kamkedja).
Finns med sur Dieseln på 116hk också, den har däremot Kamrem
Annars så sitter det 2TZ motor i alla Previa med motorn under golvet. Och alla dem har Kamkedja.
I USA såldes även en Kompressormatad version på 160hk
Jag har Previa-96 RWD Manuell och den har kamkjedja, det jag blev så förvånad över att den Previa -99-00 (lik min) som säljs på blocket har kamrem bytts vid 12000 mil. ( 131 hk bensin ).
Då har måste verkstan ha lurat denna Previa ägare om de har tagit betalt för kamremsbyte.
Den där USA modellen vill jag ha
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82
Vesa skrev:
Då har måste verkstan ha lurat denna Previa ägare om de har tagit betalt för kamremsbyte.
Japp eller nån annan missuppfattning, servicescheman är ju inte modellspecifika utan generella, så de står säkert med att kamremmen ska bytas och då tror dom att det är gjort