Morsans gamla Camry -90 2.0 lågmilare får ibland för sig att bludrar och hacka och tänder inte rent nästan som den inte fick soppa eller mer likt en rejält nersurad vanlig förgasarbil.
Vid ett tillfälle när bilen var här på besök och felet uppdagas när jag körde bilen, efter lite letande öppnade jag och sprajade (tror delen kallas) ts -switchen tydligen gick sen bilen hyfsat några månader, åter hackande dvs verkstadsbesök i stockholmstrakten och inga fel hittas de gånger den bogseras till verkstad går den sen felfritt vid nästa uppstart, för att åter hacka när den senare lämnat verkstad.
utblås ej täppt, nya stfift, nytt bränslefilter, inga tydliga överslag, alla kontakter sprajade.
Felet upphörde efter sprajande av ts switchen men detta kan ha varit en tillfällighet eftersom felet kommer och går.
Tacksam om någon har några ideer om vad mer som kan tänkas spöka.
camry -2.0 bludrar hackar periodvis
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Årsmodell: 0
-
- Bilmodell: Celica GTi
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Eskilstuna
- Land (Country): Sverige
Re: camery -2.0 bludrar hackar periodvis
En chansning kan vara att du letar rätt på EGR-ventilen och stoppar en kullagerkula eller annan plugg i styrslangen till den. Farsan köpte en ny -87 och den betedde sig så från början. Han lämnade in den för åtgärd och detta var vad de gjorde på toyotaverkstaden. Tydligen var det ett känt problem med de bilarna.
- Årsmodell: 0
Re: camery -2.0 bludrar hackar periodvis
Tackar lämnar tipset vidare, bilen finns på 40 mils avstånd så tar någon dag innan jag får någon där på plats att testa om det hjälper.