Krokskadade Toyota

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Taher
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 2001

Krokskadade Toyota

Inlägg av Taher »

Hej,

Jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på krockskadade toyota corolla/avensis från och med år 2001-2005. Jag vill gärna köpa några stycken och uppskattar om någon kan förklara den enklaste vägen.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Krokskadade Toyota

Inlägg av PierreW »

Taher skrev:Hej,

Jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på krockskadade toyota corolla/avensis från och med år 2001-2005. Jag vill gärna köpa några stycken och uppskattar om någon kan förklara den enklaste vägen.
Vad jag fått förklarat för mig, en bil som en gång gått till skrot är skrot.
Så att gå till en skrot är totalt meningslöst.
Men innan dess kan man köpa loss från försäkringsbolaget, exempelvis en bil som går att laga, men att det är för dyrt anser bolaget.
Folksam hade iallafall villkoret att det endast var en auktoriserad plåtverkstad/verkstad som fick köpa bilen.
Detta för att den med största sannolikhet skulle lagas på ett korrekt sätt,
och inte gå till nån lurendrejare på hörnet som lagar den med stulna delar och Biltemas pinnsvets.
Bolaget kom sedan ut och gjorde en besiktning av bilen när den var lagad.
Men det är nog olika från bolag till bolag, är osäker på de.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Stigge
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1975

Inlägg av Stigge »

Taher skrev:Hej,

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniS ... res=EXPORT
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Inlägg av Glenn »

EN kompis köpte loss en motorcykel från ett försäkringsbolag, då var deras krav enbart att dom inte sålde till privatpersoner, så han fick köpa genom sitt jobb, hojen hade dessutom nån anteckning i regbeviset att den var bedömd att vara i "trafikfarligt skick" eller nåt och inte fick tas i trafik innan den var godkänd, men det var nog bilprovningen som gjorde det.. ..en begagnad framgaffel och lite plast senare så var den igenom.

Men det är nog vettigare att köpa från tyskland..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar