Hej har just köpt en Celica & har ett problem med kylningen.
Står jag still så går tempen upp till normal & det kommer varmluft in i bilen.
Men så fort man börjar köra så sjunker tempmätaren & det börjar blåsa svalare i cupen utan att man rör inställninhgarna.
På motorväg i 100-110 då står tempmätmätaren på 0= botten & det blåser kallluft blandat med jummet inne i bilen om jag säger att övredelen av insläppen kommer det kallluft men nedre blåser det jummet, har kollat vatten i kylaren & fylde på där kommer det mest "skumm" när man har tagit av locket på kylaren någon som har en ide vad det kan vara har själv varit inne på termostaten men vet inte.
Kent
Celica-94
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Celica-94
Om inte topplockspackningen är blåst så kan ju det vara termostaten som krånglar. Ta ur den och koka den för å se om den öppnar/stänger som den ska.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: sön 13 sep 2009, 23:35:07
- Bilmodell: SupraMKIII
- Årsmodell: 1989
- PostOrt: Tyresö
- Land (Country): Sverige
Re: Celica-94
Ok var till Toyota & pratatde med dom där trodde man att det kan vara luft i systemet så min fråga är det krångligt att lufta kylsystemet?
bra tipps på det.
Mvh Kent
bra tipps på det.
Mvh Kent
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica-94
Har du testat att bara varmköra motorn med avtaget kylar/ewxpansionskärlslock ? ..det är ju det vanliga sättet att lufta, men på vissa bilar är det ju bökigare.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Celica-94
Gör som Glenn skrev men ställ bilen i sån kraftig uppförsbacke du hittar. Absolut enklaste och billigaste sättet innan man börjar skruva och byta grejer.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: sön 13 sep 2009, 23:35:07
- Bilmodell: SupraMKIII
- Årsmodell: 1989
- PostOrt: Tyresö
- Land (Country): Sverige
Re: Celica-94
AAhh ok då är det som på Supran då ska jag försöka med det tack Kent