Hej!
Har nyss införskaffat en Rav4 -99 för en billig peng. Tyvärr har inte kamremmen blivit bytt på ca 20 000 mil. Och så klart fick jag inte tid hos verkstad föräns om ett par veckor. Jag undrar nu om jag vågar köra med den fram tills dess till jobbet osv? Tänkte om det innebär ventilras om kamremmen går av eller om det bara är att lägga på en ny?
Tack på förhand, Björn
Fundering ang kamremsbyte Rav4
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Fundering ang kamremsbyte Rav4
Bara att lägga på en ny, sitter 3S-FE motor i den. I övrigt ett riktigt järnspett till motorbjorn skrev:Hej!
Har nyss införskaffat en Rav4 -99 för en billig peng. Tyvärr har inte kamremmen blivit bytt på ca 20 000 mil. Och så klart fick jag inte tid hos verkstad föräns om ett par veckor. Jag undrar nu om jag vågar köra med den fram tills dess till jobbet osv? Tänkte om det innebär ventilras om kamremmen går av eller om det bara är att lägga på en ny?
Tack på förhand, Björn

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Re: Fundering ang kamremsbyte Rav4
Tack för svaretPierreW skrev:Bara att lägga på en ny, sitter 3S-FE motor i den. I övrigt ett riktigt järnspett till motorbjorn skrev:Hej!
Tack på förhand, Björn