Som tur är till bakrutan, men ändå... Om jag lyssnar noga vid behållaren, så kan jag höra ett svagt "tick" när man försöker spola.
Vanligt fel? Tips?
Avensis -02
Spolarmotor ur funktion
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Avensis Touring
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: Umeå
Spolarmotor ur funktion
Senast redigerad av Speedo den sön 06 nov 2011, 19:05:57, redigerad totalt 1 gånger.
-
Re: Spolarmotor ur funktion
Hmm... frugan är och torrkör torkraren mot rutan, så jag måste nog ta och försöka få det här fixat.
Jag hör ett svagt "klick" nerifrån behållaren, när man försöker starta spolningen. Antar att det är motorn som strular. Kan det finnas chans att få igång den, om man tex polvänder. Kanske går att öppna?
Jag hör ett svagt "klick" nerifrån behållaren, när man försöker starta spolningen. Antar att det är motorn som strular. Kan det finnas chans att få igång den, om man tex polvänder. Kanske går att öppna?
- Hanzzon
- Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: EDSBYN
- Land (Country): Sverige
Testa knacka på den medans du aktiverar den så kan den hoppa i gång om du har lite tur, kan ju vara så att ni kört med lite klen blandning av spolarvätska nån gång när det varit kallt och då kan man knäcka spolarpumpen, annars är det inget direkt vanligt fel på Avensis.
Har den frysit kan det även bete sig så att pumpen snurrar men axeln i pumpen gått av och den pumpar ändå inget direkt från spolarpumpen.
Har den frysit kan det även bete sig så att pumpen snurrar men axeln i pumpen gått av och den pumpar ändå inget direkt från spolarpumpen.
-
Inte frusit, har alltid blandat 50/50. Är noga med sånt...
Strålkastarspolningen fungerar inte heller. Vilken motor är det?
Strålkastarspolningen fungerar inte heller. Vilken motor är det?
-
Strålkastarspolningen fungerar föressten. Det jag inte riktigt förstår är hur man kan ha 3 separata funktioner, men bara två motorer? Har inte haft isär, men på bilderna ser det ju ut som att det bara är en slang till varje motor. Hur styrs det där egentligen? Vilken motor används för strålkastarna?
Senast redigerad av Speedo den tis 08 nov 2011, 18:38:04, redigerad totalt 1 gånger.
-
Nu har jag iaf beställt en motor via bildelsbasen. Hoppas nu bara att det inte är nåt annat som strular...
-
Igår rev jag ner den grisiga innerskärmen så jag kom åt motorerna. Till min förvåning så gick den igång när jag knackade på den, som Hanzzon föreslog. Kan iof varit något med kablarna som jag grejade med i samma veva. Ides aldrig ta lös och byta motorn då, men rengjorde kontakterna och fettade in med vaselin så det blev fukttätt. Körde även motorn i ett par minuter i sträck, så den fick sträcka på benen lite.
Nu har jag en fungerande motor liggandes i obruten skrot-förpackning
Nu har jag en fungerande motor liggandes i obruten skrot-förpackning