Asa V skrev:Tänkte höra om någon har varit med om samma fel som jag med min Corolla -98.
För två dagar sedan började öppen dörr lampan lysa och jag trodde att jag inte stängt bakluckan ordentligt så jag stannade bilen och stängde den på nytt. Lampan slutade lysa då, men efter någon minut så började den att lysa igen. Ingen av de andra två dörrarna var halvöppna heller så nåt fel är det ju.
Jag stängde av taklampan i bilen så att den inte skulle lysa när jag ställde bilen för natten. När jag sedan försökte starta bilen morgonen efter så var den död. Batteriet hade dragit ur under natten.
Någon som vet vad som är fel?
Alternativt om man kan rycka ut en säkring för att öppen dörr indikatorn inte skall lysa och dra ur batteriet. Själv hittar jag ingen säkring i instruktionsboken som har med öppen dörr att göra. Någon som vet vad som kan vara fel och om det är dyrt eller om det går att åtgärda själv.
El fel på min Corolla - öppen dörr lampa lyser
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Neblade
- Ordförande
- Bilmodell: Celica GT
- Årsmodell: 1974
- PostOrt: Linköping
- Land (Country): Sweden
El fel på min Corolla - öppen dörr lampa lyser
Senast redigerad av Neblade den ons 16 nov 2011, 21:32:06, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Skapade en tråd om frågan
Anledning: Skapade en tråd om frågan
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: El fel på min Corolla - öppen dörr lampa lyser
Har bytt en hel del dörrkontakter på sådana Corollor, brukar gå att pilla lite på dem o se om de går igång igen.
Man får prova en kontakt åt gången helt enkelt, de andra dörrarna stängda såklart
Värre brukar det vara om det är koffertluckan, där får man lossa en del grejer för att komma åt den.
Har för mig det gäller alla 4 karossmodeller.
Man får prova en kontakt åt gången helt enkelt, de andra dörrarna stängda såklart

Värre brukar det vara om det är koffertluckan, där får man lossa en del grejer för att komma åt den.
Har för mig det gäller alla 4 karossmodeller.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
- Dale
- Siteadmin
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Re: El fel på min Corolla - öppen dörr lampa lyser
Det är troligast att en av strömbrytarna i någon av dörrarna eller skuffluckan som är dålig som PierreW skriver. Sen har du nog en lampa i skuffen (brukar även finnas en brytare vid den lampan som man kan stänga av) med som går på samma "ström" som taklampan och det är nog isf skufflampan som dragit ur batteriet.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]