Celica generator problem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jenka
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1991

Celica generator problem

Inlägg av jenka »

Hejsan! min generator har pajat på min Celica 91a. tänkte köpa en ny begagnad..
nu till frågan, finns de andra generatorer som passar? svårt att hitta till min :-|
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Celica generator problem

Inlägg av PierreW »

jenka skrev:Hejsan! min generator har pajat på min Celica 91a. tänkte köpa en ny begagnad..
nu till frågan, finns de andra generatorer som passar? svårt att hitta till min :-|

I princip varenda detalj finns att köpa lös, om nu Toyota fortfarande lagerhåller/tillverkar dessa delar längre.
Så en inre felsökning av generatorn kanske är mer lönnt då Kolen kostar under 100kr typ ;)

Annars har du ju Camry och CarinaII med 3S motorer, borde inte vara så svårt att få dit en sån då motorn i grunden är densamma.
Om du nu har en ST182.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar