heter det bränsle reglerventil eller finns det något annat namn? vad fyller den för funktion/ hur fungerar den? går den att ersätta med en bränsletrycks regulator?
jag har problem med att få min gt4 igenom besiktningen avgas värdena är för höga ja kan ställa bränslet via mitt piggyback sprut hur mycket jag än ställer ner bränslet så visar bredbands lambdan en fet blandning, jag ska byta lambdasond på den men jag har också pratat med förra ägaren och han pratade om en bränslereglerventil som han bytt förut, kan det vara det som spökar? ja skulle mappa bilen för att få ner värdena men hur vi än mappade så gick bilen fett och med eller utan bredbands lambda så kändes det för den luktar soppa. några tips? oavsett blandning så går bilen hur jämt och fint som helst men det hjälper ju inte mig att få den besiktigad. väldigt tacksam för svar.
"bränslereglerventil" celica gt4 st185 höga avgasvärden
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: celica gt-four st185
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: strömsnäsbruk
- Land (Country): sverige
"bränslereglerventil" celica gt4 st185 höga avgasvärden
Senast redigerad av Ruggas den sön 18 dec 2011, 14:28:32, redigerad totalt 1 gånger.
-
Re: "bränslereglerventil" celica gt4 st185 höga avgasvärden
ingen som vet något om detta? jag behöver hjälp. vill få den besiktigad så den kan börja användas, renovering av karossen står näst på listan efter besiktning men ja vill kunna köra den till den verkstaden där jag fixar karosser.
- Dale
- Siteadmin
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Torrgasar bilprovningen lär det bli tok. Bilen är byggd för att köras. Har haft liknande problem med samtliga mina 3S-motorer. Dra ett varv runt kvarteret och kolla avgasvärdena sedan så ska dom vara bra.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
besiktnings tjänste mannen körde några ganska hårda varv innan mätning, jag fick till och med lov att försöka ställa ner bränslet men det hjälpte inte, lambda sonden är sönder det vet jag men om det är något mer som kan spöka, i värsta fall får jag sätta tillbaka original spridarna, tanken är att byta lambda sond, stift och sen mappa den igen men vet inte om det räcker, förra ägaren säger att det kan vara den där bränsle reglerventilen, men han säger att den då brukar gå ryckigt vid kall start men vad ja märkt sså går den klockrent har dock inte dragit på något vidare med kall motor.Dale skrev:Torrgasar bilprovningen lär det bli tok. Bilen är byggd för att köras. Har haft liknande problem med samtliga mina 3S-motorer. Dra ett varv runt kvarteret och kolla avgasvärdena sedan så ska dom vara bra.
-
Ruggas skrev:besiktnings tjänste mannen körde några ganska hårda varv innan mätning, jag fick till och med lov att försöka ställa ner bränslet men det hjälpte inte, lambda sonden är sönder det vet jag men om det är något mer som kan spöka, i värsta fall får jag sätta tillbaka original spridarna, tanken är att byta lambda sond, stift och sen mappa den igen men vet inte om det räcker, förra ägaren säger att det kan vara den där bränsle reglerventilen, men han säger att den då brukar gå ryckigt vid kall start men vad ja märkt sså går den klockrent har dock inte dragit på något vidare med kall motor.Dale skrev:Torrgasar bilprovningen lär det bli tok. Bilen är byggd för att köras. Har haft liknande problem med samtliga mina 3S-motorer. Dra ett varv runt kvarteret och kolla avgasvärdena sedan så ska dom vara bra.
det sitter 550cc supra spridare i den.