Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Fnys skrev:Jag provade snabbt själv i photoshop hur det skulle se ut med en "r8-sida" på en sw20. Kanske inte ser så verkligt ut och hann inte rita ett annat scoop för luftintaget men denna bild kanske ger en lite bättre blick på hur det skulle kunna se ut i verkligheten:
Enjoy!
inte för att döda en växande idé men jag tycker det ser konsigt ut. ser ut lite som man krockat precis där och bytt ut bara den delen från en annan bil. inte riktigt de stuket du va ute efter antar jag =(
Fnys skrev:Jag provade snabbt själv i photoshop hur det skulle se ut med en "r8-sida" på en sw20. Kanske inte ser så verkligt ut och hann inte rita ett annat scoop för luftintaget men denna bild kanske ger en lite bättre blick på hur det skulle kunna se ut i verkligheten:
Enjoy!
inte för att döda en växande idé men jag tycker det ser konsigt ut. ser ut lite som man krockat precis där och bytt ut bara den delen från en annan bil. inte riktigt de stuket du va ute efter antar jag =(
//Falk
Jag måste nog hålla med Falk i detta, såg inte ut att matcha eller flyta in i helheten...men det var snyggt gjort Fnys , med reflektioner å allt, vill oxå lära mig photoshop...
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
srylul skrev:Det såg ju ganska bra ut!
Men annars kanske en nostalgitripp tillbaka till AE86?
Dvs de svarta, liggande, fälten som många hade varianter på?
Mena du nåt så hära?
Fnys, du kanske har lust att prova iden i photoshop!?
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
KelMer skrev:
Jag måste nog hålla med Falk i detta, såg inte ut att matcha eller flyta in i helheten...men det var snyggt gjort Fnys , med reflektioner å allt, vill oxå lära mig photoshop...
Inga roblems! Det var mest för att visa dig hur det kunde se ut, mer verklighetstroget
Jag håller nog med er båda också. Matchar tycker jag det gör men jag får mera en känsla av (som Falk sa) att man krockat och bytt ut en del... fast nu när jag tittar på den igen så ser det ut som en bakdörr!
Jag funderar på att prova igen men ändra formen på delen, undra om det blir bättre?
KelMer skrev:
Fnys, du kanske har lust att prova iden i photoshop!?
Kanske jag har ...fast det blir nog efter (H)julen i så fall.
Kämpa på med bilen!
Ja ungefär, det är klassisk "panda" på AE86. Hade länge tankar på det utseendet till rollan.
just den bilen tycker jag har för mycket svart, men den har ju för mycket kjolar åxå, enligt mej.
Din bil har fina former för effektfull kolfibervinyl på nedre delen och det blir inte lika svart då.