Glenn skrev:PierreW skrev:
Rulla ut o släpp sakta tillbaka medan du dränker bältet i silikonspray, brukar göra underverk

Nej nej NEJ..
Fy faaan för siliconspraygrisiga bälten, kollar jag på en bil som har det åker jag hem och tittar på en annan att köpa istället
nä, man ska dra ut bältet helt, tvätta det med glansschampo (för hår), skölja det ordentligt och låta det torka utrullat, sen brukar det fungera kanon.
Lämpligen öppnar man det (om det går) innan och plockar ur allt damm, hårstrån, tuggummin och mindre tamdjur som brukar ha samlats där..
Kanske ska tillägga att det finns silikonspray som dunstar bort i princip helt efter man sprayat bältet.
Förch eller hur de fabrikatet stavas är inget bra att använda, de blir kladdigt.
Ja kommer fan inte på va den heter, det är inte CRC va jag minns, men en vit röd flaska är det.
Den sprayen luktar nästan mer bromsrens än silikon, så jag antar att den innehåller en hel del sprit
Funkar att spraya på turborör osv när man ska ha på en trång slang då de som sagt dunstar bort.
De funkar inte att göra med Förch, de har jag provat, slangen skjuter loss sig igen

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?