Toyota Camry bränslepump

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Airas
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1987

Toyota Camry bränslepump

Inlägg av Airas »

Hej kära toyota ägare!

Vart sitter bränslepumpen i en toyota camry årsmodel 87? :)
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Camry bränslepump

Inlägg av cheetah1 »

I tanken, skulle jag gissa på? Eller?
Har för mig att man kommer åt tankarmaturen under mattan under stolsdynan i baksätet.
Airas

Inlägg av Airas »

Mest troligt sitter den i tanken, men vill vet säkert så man inte skruvar lös tanken i onödan ^^, då blir det jobb utan att det behövs!.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Inlägg av PierreW »

Hej, den sitter i tanken.
Finns väl en lucka under baksätet eller under mattan i framkant i kofferten.

Tyvärr måste jag nog säga "lycka till" att få loss locket på tanken som håller pump och armatur.
Sitter med ett antal små skruv som i princip aldrig går att få loss allihopa hela, tipset är brutalt mycket rostlösning och en bra hylsa att slå på skruvarna med.
Då släpper spänningen i dem och förhoppningsvis får man loss dem. Man kan inte knacka för mycket på dem i detta läget, bara att hamra på :thumbup:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Stigge
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1975

Inlägg av Stigge »

Airas

Inlägg av Airas »

Hur tusan kan jag testa om bränslepumpen är hel? på denna årsmodell kommer man bara åt tankmätarn genom hålet i baksätet ner i tanken, känns tungt att ta ner tanken :(... Ska bränslepumpen på denna modell "låta"? på vissa bilar hör man ju bränslepumpen och på andra inte. Finns det något verktyg man kan använda sig av för att kolla trycket? Finns det någon självutlösare vid krock som kan ha utlösts? Jag vet att det finns en sådan i Ford sierra som är en knapp i bagaget som brukar krångla och då dör soppapumpen!
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johnny Blade »

Soppapumpen ska starta när fläppen i luftmängdmätaren öppnar,alltså när motorn suger luft när man kör startmotorn.
Man kan tvångsrköra pumpen genom att bygla E och Fp i diagnostikuttaget under huven.Gör man det så hör man om det kommer fram soppa till spridarna.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar