Fakta om Rav4

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
einherjer
Årsmodell: 0

Fakta om Rav4

Inlägg av einherjer »

Hej. Jag letar för fullt efter en Rav4 för runt 50-60000:-. Det jag undrar lite är vad som skiljer de olika årsmodellerna åt, jag har hört att fram tom -00 så kan man låsa diffen i bakaxeln men inte från -01 och framåt, stämmer detta? är modellerna efter -00 större invändingt än modellerna innan? Jag tycker att de äldre modellerna ser större ut... Är det någon skillnad på markfrigången på första och andra generationen?
MVH Martin
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Re: Fakta om Rav4

Inlägg av cheetah1 »

Det första stämmer, de tidigare modellerna hade elektriskt styrd diffspärr, medan dom nya har öppen, eller i undantagsfall (ingen verkar riktigt vilka modeller har det) LSD.

På resten av dina funderingar kan jag rekommendera Toyotas hemsida, där man åtminstone tidigare kunde hitta gamla brochyrer. Dom har gjort om hemsidan så den inte längre funkar på iPad, men jag förutsätter att det fortfarande går att hitta om man har en dator.
einherjer

Inlägg av einherjer »

Tack för svar. Jag har letat som en galning på toyotas hemsida men kan inte hitta någonting någonstans!! :wtf: Så ni som vet skillnader får gärna skriva lite vad ni vet!! :)
/Martin
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed

Inlägg av cheetah1 »

Näe du, jag var tvungen att starta igång min laptop och kolla, och det verkar onekligen som att dom har tagit bort brochyrarkivet från webplatsen. Märkligt!
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Kontakt:

Inlägg av Dale »

cheetah1 skrev:Näe du, jag var tvungen att starta igång min laptop och kolla, och det verkar onekligen som att dom har tagit bort brochyrarkivet från webplatsen. Märkligt!
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... yrmaterial
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
einherjer

Inlägg av einherjer »

Tack för det, precis vad jag letade efter!!! =)
Skriv svar