Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Riktigt fint, skönt att komma igång förstår ja, men, himlar så många det är som har värre motorer nu som kör med det där skitgrenröret.
De jag vet
Klas vet ej turbo
Silverxxx gt3071r
Johanrocker gt35r
Även jag har ett sånt här grenrör liggandes men letar andra alternativ för fullt. Känns ju väldigt synd att sätta på en flask halls när nästan allt annat är bra grejer.
Vad har du för insug?
Vad har du för turbo?
Funderat på annat grenrör?
Det där grenröret stör mig riktigt ska du veta, enda anledningen är att jag hinner inte bygga ett nytt och eftersom ja hade detta liggandes så blev det så. Bygger ett eget grenrör nästa vinter till den nya motorn.
Turbon är en gt4094r och insuget är ett rmr.
Är rädd för att det kan vara lite flaskhalsar på dessa också, men verkar faktiskt klart bättre en xs power grenröret jag har. Själv så bygger jag ett eget, då får jag turbon där jag vill ha den + bättre flöde.
Adaptern gjorde jag själv.
I nuläget kan detta grenrör faktiskt vara till fördel i mittfall då jag nu i början tänkt köra på lite lite lägre laddtryck och får med detta grenrör lite högre gashastighet till turbon dock sämre flöde. bara en teori.
Detta är dock bara en tillfällig setup jag har tills jag har byggt en annan motor som håller för mer..
Nice, vill också vrida om nyckeln på min...
ST205 originalgrenröret flödar ju lika bra som något annat upp till åtminstone 500hk (ingen mätbar skillnad) och kostar ca 2000 nytt om det nu skulle vara intressant, men jag antar att du vill ha ett avstämt och utan adapter? Det vill nämligen jag ha men har ingen egen svets än
Du borde försöka få dit snorkeln till generatorn på något sätt också så den inte överhettar och äter upp lagrena.
Ja hade du 185 topp, glömde det. Det är olika bultdelning ja. St185 grenröret kan man ju använda också det är ju lite mindre portar vid toppen men tror det ska flöda ungefär lika bra, kan ha fel där dock. Men om man inte vill ha ett som spricker hur som helst...
Du får gärna utveckla det där litegrann. Om du tror att de är flaskhals med ett sånt grenrör, va är det som gör det isåfall?
När de gör ett grenrör till 205toppen så har de tillomed bredare avgasport för cylindern närmast kamremmen. Inte ens greddy grenröret som jag hade en sväng hade rätt storlek på portarna mot toppen.
Det där med att xspower är så dåligt och spricker, tänkte jämnt lägga in att greddy grenröret rostfritt var det minsan också sprickor i.
Hur har du tänkt bygga ditt grenrör till skillnad mot dessa.
Rördiamter?
Gods?