Mystiskt problem med kupévärmen!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
erikmartinsson
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 1999

Mystiskt problem med kupévärmen!

Inlägg av erikmartinsson »

Hej,

Jag kör en Avensis -98 och på sistone har kupévärmen börjat bete sig konstigt. För att få varmluft in i kupén måste jag ha reglaget inställt på att cirkulera luften i kupén samt ha max hastighet, efter ett tag klonkar det till och varmluft strömmar in i kupén. Om jag sänker hastigheten på fläkten för mycket klonkar det till igen och värmen försvinner, proceduren måste då upprepas. Det går heller inte att justera temperaturen utan det är allt eller inget som gäller. Ibland kan även värmen försvinna om man kör i ett gupp i vägen, det klonkar till och kalluft strömmar in!

Kan någon hjälpa mig med detta mystiska problem :wtf:

Mvh/Erik
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Mystiskt problem med kupévärmen!

Inlägg av PierreW »

Hej, det sitter ju ett antal el-servon som sköter regleringen av luften och vattnet.
Svårt så här och säga vad det kan vara exakt.
Men de är väl bara att börja röja nere vid pedalerna och på passagerarsidan och lyssna efter de som låter.
Troligtvis är det felet då den uppenbarligen inte beter sig som den ska. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar