Magnetventil!?!
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Malmö
- Land (Country): Sverige
Magnetventil!?!
Kanske lite dum fråga men har alla bilar en magnetventil eller endast på turbobilar? Gäller en kompis bil där en mekaniker säger att felet med hennes bil kan bero på magnetventilen men hon kör en golf 1.6. Hon har hög bränsleförbrukning och enligt henne varvar den högt. Jag sa jag tycker man ska kolla så lambdan är hel. Någon som har koll på detta?
Grön Mr2 Turbo (Gen3)
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Magnetventil!?!
Det finns ju massvis med olika magnetventiler, till hydraulik, tryckluft, vatten osv osv.zAmmE skrev:Kanske lite dum fråga men har alla bilar en magnetventil eller endast på turbobilar? Gäller en kompis bil där en mekaniker säger att felet med hennes bil kan bero på magnetventilen men hon kör en golf 1.6. Hon har hög bränsleförbrukning och enligt henne varvar den högt. Jag sa jag tycker man ska kolla så lambdan är hel. Någon som har koll på detta?
Vanligt är att tomgångsmotorn består av en slid/spjäll/kolv som regleras av en elektromagnet, då kallar man en sådan för magnetventil

Dessa kan med tiden bli igensotade och tröga oavsett bilmärke och modell.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-just VW har numera mängder med motorelektriska problem dom flesta dessutom relaterade till vilken motormodell det är så du bör nog ta kontakt med någon sakkunnig. För att ta några exempel tempgivare,lambdasond,spjällhus,tändspolar,styrenheter och glappkontakter.
-
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Malmö
- Land (Country): Sverige
Jo jag kan tänka mig det. Har själv inte hört eller upplevt hur bilen beter sig men ska göra det först tänkte jag.
Grön Mr2 Turbo (Gen3)