Hej på er alla!
Jag har beställt en 18 000 mila service hos Toyota Center och fick en lista vad som kommer att bytas:
- Motorolja & oljefilter
- Tändstift
- Glykol
- Luftfilter
- Bromsvätska
- Växellådsolja
- Samt dom kontroller som finns med på det bifogade serviceprotokollet.
Jag undrade om bränslefiltret missades i listan, men fick svar från Toyota att "det finns inget bränslefilter som behöver bytas på bilen."
Jag kollade min bil och bränslefiltret sitter i motorrummet nära bilens vänstra sida (som beskrivet i handboken) och det är utbytbart. Det står också i Haynes gör-det-själv handbok att enligt underhållsschemat byts bränslefiltret var 30 000:e km (http://www.haynes.se/Products/product_SV4738.htm).
Har ni någon aning varför byter inte Toyota Center bränslefiltret?
Tack på förhand för era åsikter/info!
Byts inte bränslefiltret på toyota corolla 2000?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Årsmodell: 0
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Byts inte bränslefiltret på toyota corolla 2000?
Rent generellt har jag för mej att alla moderna toyotor har ett bränslefilter som är avsett att hålla bilens livslängd ut, och det byts bara om man råkat tanka avloppsvatten i tanken typ.
Tror det finns en tråd om det faktiskt.
Tror det finns en tråd om det faktiskt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
De enda bilarna vi bytte på var Dieslar, fick aldrig nån klarhet i varför vi aldrig bytte några Bensinfilter, men det stämmer nog de som Glenn skriver.
Jag vet i alla fall att Toyota alltid har använt en rejält stor finmaskig sil i tanken på pumpen,
så då räknar dem väl med att det inte kommer med särskilt mycket skit fram till filtret så att de behöver bytas på nån intervall.
Jag vet i alla fall att Toyota alltid har använt en rejält stor finmaskig sil i tanken på pumpen,
så då räknar dem väl med att det inte kommer med särskilt mycket skit fram till filtret så att de behöver bytas på nån intervall.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
- Årsmodell: 0
PierreW, Glenn Tack för infon!
Har precis fått följande från Toyota:
"När din bil tillverkades så rekommenderades det men man har tagit bort det pga. miljövänliga skäl."
Men samtidigt om man betalar extra då byter dom det
Har precis fått följande från Toyota:
"När din bil tillverkades så rekommenderades det men man har tagit bort det pga. miljövänliga skäl."
Men samtidigt om man betalar extra då byter dom det