Besiktningsfejden 2012
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Besiktningsfejden 2012
Jo, dessa motorer vill verkligen vara genomvarma.. har jag fått erfare förr när jag fått vänta länge++ på att få komma in.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
Sådärja, nu är ST205'an besiktigad också, helt utan anmärkning.
Fick en väldigt intresserad besiktningsgubbe som frågade en massa om bilen, hur vanliga dom var, hur länge jag ägt den, vad dom kostade, vad periskopet på huvet var för nåt, hur framvagnen fungerade osv
Fick en väldigt intresserad besiktningsgubbe som frågade en massa om bilen, hur vanliga dom var, hur länge jag ägt den, vad dom kostade, vad periskopet på huvet var för nåt, hur framvagnen fungerade osv

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
- JPH
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1990
Det är ju en av de ofta riktigt roliga och trevliga sidorna av att äga en GT4:a. Hos Bilprovningen och lite här och var stans kommer folk fram helt spontant och kommenterar bilen, ställer frågor osv. Man behöver inte anstränga sig så värst för att få kontakt med folk, de kommer ändå och för det mesta brukar de ju vara positivaGlenn skrev:Sådärja, nu är ST205'an besiktigad också, helt utan anmärkning.

- Johnny Blade
- Pay User
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Kontakt:
Vilken tur att där var en ägare som visste lite om bilen då.Glenn skrev:Sådärja, nu är ST205'an besiktigad också, helt utan anmärkning.

MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Hornlund
- Bilmodell: MR2 & IS200
- Årsmodell: 8500
- PostOrt: Örnsköldsvik
- Land (Country): Sweden
Skönt att det gick bra med ST205an, men jag har ju min Carina att bråka med också. Sket sig för mig med
Men kolla så det inte bara är vajern som är lattjo till handbromsen på din ST202.

Men kolla så det inte bara är vajern som är lattjo till handbromsen på din ST202.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
- amby
- Pay User
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
Min St185 ska besiktigas på Måndag och på en station som jag inte brukar besiktiga på. Brukar besiktiga i Uhamn men nu ska det bli Gislaved för det fanns inga bra tider i Uhamn.
I Uhamn fick jag kommentaren "du har lagt ner lite pengar här", menade nog mest mitt intercooler bygge. Men sen sa det inget mer om det, brukar vara rätt proffsiga och trevliga där. Hoppas på samma i Gislaved.
Bilen har också en rätt seriös race kat som måste värmas upp rätt bra för att få bra värden. Hört mång jobbiga historier om att de klagar på den och inte vill köra den där lilla extra biten för att värma upp den.
Så vi får la se.
I Uhamn fick jag kommentaren "du har lagt ner lite pengar här", menade nog mest mitt intercooler bygge. Men sen sa det inget mer om det, brukar vara rätt proffsiga och trevliga där. Hoppas på samma i Gislaved.
Bilen har också en rätt seriös race kat som måste värmas upp rätt bra för att få bra värden. Hört mång jobbiga historier om att de klagar på den och inte vill köra den där lilla extra biten för att värma upp den.
Så vi får la se.