Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1729 Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:
Inlägg
av Johnny Blade » fre 08 jun 2012, 21:50:36
Nu har den andra skivan legat i plurret ca ett dygn.
Pugho har rätt,det vore bra om skivan blev svarvad också.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Glenn
Super User
Inlägg: 4842 Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Inlägg
av Glenn » fre 08 jun 2012, 22:29:00
kompisen rengjorde saker med batterisyra, jävlar vad bra det blev, fast då försvinner dte kanske lite väl mycket
Just nu: Celica GT-Four ST205 (
Black sin) , Celica GT ST202 (kvick
silver ), Tesla model 3 LR DM (
Smalltop ),Pontiac
Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (
Goldie ), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (
silver saaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641 Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:
Inlägg
av Fnys » mån 11 jun 2012, 11:21:48
Det ser faktiskt för bra ut gör att vara sant med tanke på att du bara använt citronsyra
Crissse
Inlägg: 65 Blev medlem: tis 23 feb 2010, 19:15:59
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2004
PostOrt: Bälinge
Land (Country): Sverige
Inlägg
av Crissse » mån 02 jul 2012, 19:27:40
Ja varför inte! olika typer av syra används väl mkt i ex. England har jag fått för mig. hur ser resultaten ut om ca 1 månad?
Avensis Kombi 2,4 (2004)
Celica GT4 st165 (1988)
Starlet 1,3 (1987)
SHySwe
Inlägg: 1087 Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden
Inlägg
av SHySwe » ons 04 jul 2012, 23:29:56
Personligen tycker jag kemiskt bättre om lut/el-varianten, men det funkar ju bevisligen med citronsyra åxå.
En månad under bilen netraliserar säkert den surhet som finns kvar.
Och sånt som målas blir väl lite basiskt via färgen, för att inte rosta?
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Crissse
Inlägg: 65 Blev medlem: tis 23 feb 2010, 19:15:59
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2004
PostOrt: Bälinge
Land (Country): Sverige
Inlägg
av Crissse » tor 05 jul 2012, 10:20:45
Rost är ju en oxidering använder man då oxid lösande medel som ex fosfor syra mfl så försvinner problemet.
Bra läsning
http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... citronsyra
Avensis Kombi 2,4 (2004)
Celica GT4 st165 (1988)
Starlet 1,3 (1987)
SHySwe
Inlägg: 1087 Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden
Inlägg
av SHySwe » tor 05 jul 2012, 18:16:45
Alltså, ...
Eller, tillräckligt nära.
Men till dom som funderar över detta; läs gärna hela artikeln som Crissse länkar till. Den är bra.
Hursomhelst så är kemi kul!
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L