Auris 1.4 4D4 hög förbruknning

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
parenek4
Bilmodell: auris
Årsmodell: 2007
Land (Country): Sverige

Auris 1.4 4D4 hög förbruknning

Inlägg av parenek4 »

Hej,
Är ny till toyota och det är min första toyota. Alltid trodde att en toyota i princip går aldrig sönder och är väldigt pålitlig bil. Vet ej om jag måste ända på den inställning men till problemet.

Min auris har en automat (eller robotronik inte riktigt vet hur den kallas fick utbytt det på toyota för att kopplingen slirade) och min bil drar väldigt mycket anser jag iaf. Sifte med införskaffning var att köpa en bil för stadskörning som inte drar mycket soppa. Nu snittar min auris på 0.68 !!!! Jag tycker att med en sådan förbrukning uppfyller inte bilen mina krav. Jag läst lite överallt och folk anger helt andra siffror. Är det något fel på min auris?

Är väldig tacksam för svar!
Användarens profilbild
YarisMek
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010
Land (Country): Sverige

Re: Auris 1.4 4D4 hög förbruknning

Inlägg av YarisMek »

Växellådan syftar du på (MMT) Multimode Manual Transmission. Som är i princip en vanlig manuell låda med elektroniska styrda växlar o koppling. Som kan ibland göra att bilen drar mer än manuell.

Som jag förstår så i ren stads körning så kan en dra 0,57. Men om du kör bara i stan så kan det sotas igen lite, som kan påverka lite. Har ej haft själv problem med Toyota men sett det på Saab... Harru vart på E4 o blåst ur han då o då? Om inte, testa eller kanske lämna till din närmaste toyota verkstan för en tit igenom. Och är bilen servad, det gör lite med.

Sen är det alltid hur mye om hur tung fot man har ;)
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige

Re: Auris 1.4 4D4 hög förbruknning

Inlägg av fredrik mkIII »

Det enda jag kan tänka mig är att bakbromsarna kanske ligger på? Kolla med verkstan. De ska allt kunna hjälpa dig
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Skriv svar