Det blev kärringstopp å massa dyr diesel å lätt att glömma vagnen. Jag som tyckt att dieseln varit stark på låga varv men jösses vilka kärringstopp man orsakade innan man lärt sig. Dieseln har ju en vridmomentskurva som nästan är kubisk. Klent under 2000 varv och inget över 3000 varv. Sen att ligga på fyrans växel och varva i 80 för på femman orkade knappt kärran på plan väg. Första svängen drog kärran över 1,2 liter milen.
Suck tänkte jag. Spotta i nävarna och börja forska (för det heter väll så när man inte vet vad man håller på med?).
Efter över hundra mil exprimenterandes eller nått och en massa tankingar så jeklar va fint de går. Peta in femman å farthållaren på 87 km/t tuffade det lilla tåget backe upp och backe ner och höll sig runt 0,8 med takbox, familj och vagn bakom. Kör jag på fyrans växel så drar bilen mer oavsett jag låg på 80 eller strax under 90. Lika så om man försöker köra på sjätte växeln i 90. 400 NM i dragläge är starkt. Det är väldans lätt å köra för fort. Råkade komma upp i 120 km/t ett par gånger när omkörning av diverse frigolitlådor och större truckar kröp runt 60 upp för backarna. Vagnen känns knappt. Olaglig eller följer man bara trafiken? Mmm. Går tydligen typa vagnen så man kan köra 130 km/t i Frankrike bland annat men här i Sverige är det 80 som gäller. Tufft med ett 130 märke bak på vagnen.

En annan sak är ju jösses vad mjuk bakvagnen är. Vet att Carinan var det men ska de fortsätta så lär det bli en Rav4, LC eller nått framöver.
Kort fråga till er som drar nått med era Toyotor: Hur upplever ni dom som dragare?