vart går alla vakuumslangar på en st205 motor

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
kribbe
Pay User
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige

vart går alla vakuumslangar på en st205 motor

Inlägg av kribbe »

när det nu närmar sig på att få igång motorn så behöver jag veta vart alla vakuumslangar ska gå. jag har inga med bilen så jag får köpa nya och sätta ditt.

Har någon några bra bilder på motorrummet där man kan se vart vakuumslangarna går.

och en slang som jag har undrat länge vart den ska gå är den vakuumslangen som sitter "under" insugsröret (den stålomspunna slangen)

Bild

jag ha sökt runt på nätet en massa men kan ej hitta några bra bilder
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Re: vart går alla vakuumslangar på en st205 motor

Inlägg av Glenn »

jag är säker på att jag haft ett slangschema, men kan inte hitta det nu.

I värsta fall skulle jag försökt få en toyotaverkstad att sälja en kopia ur verkstadshandboken.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
kribbe
Pay User
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog

Re: vart går alla vakuumslangar på en st205 motor

Inlägg av kribbe »

efter många timmars sökande har jag äntligen hittat ett vakuumshema (hoppas det är rätt nu). lägger upp bilden här ifall fler behöver titta.

Bild
Skriv svar