Jaja vart skall vi börja denna gång

Jag har ju en förmåga att dela med mig lite för mycket info ibland, skall fatta mig kort och koncist denna gång.
Kortfattat, det går f*n inte att ställa tändningen på en/min MR2 turbo Gen 2, finns helt enkelt ingen plats

Har tyvärr flera problem utöver bristen på plats, min nyinköpta "timing light" ( strob eller något liknande på svenska? ) fungerade i några minuter för att sedan totalt haverera och sluta blinka

Lampan är för STOR och utrymmet för smått, har lokaliserat mätarskalan med en ficklampa men fanns ju heller inte en chans i hel*ete att se markeringen på remskivan

Om någon av er lyckats att ställa er tändning på just en MR2 turbo ja då undrar jag hur i bövelen ni lyckats med detta och om jag då kan ta mig förbi er och kanske få lite hjälp innan min bil ställs av inför vintern.
Jag kan säga att då jag valde att packa ihop allt och bege mig hem ja då misstände VERKLIGEN min bil katastrofalt

Måste ha rört fördelaren ett litet snäpp.
Gjorde ett bonnamek då jag kom hem och lossade fördelaren på nytt och ställde den efter ljud och varvtalet..
Blev bra men nu vet jag fan vart tändningen står

På min motor så skall den korrekta vara 10 grader BTDC.
Jag följde denna beskrivning till punkt och pricka ( tills lampan slutade blinka ).
http://mr2.noegruts.com/ignition/timing.htm
Hälsningar Anton