Kamremmen har gått på min celica gti. Bilen stängdes av omedelbart när jag upptäckte att något var fel.
Hur stor sannolikhet är det att topern klarat sig utan ventil sallad till följd eller är det bara att leta efter en ny motor?
Förresten mitt första inlägg här på forumet.
Mvh Casper
Kamrems haveri celica 2,0 16 gti -90 skrot eller?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: Kamrems haveri celica 2,0 16 gti -90 skrot eller?
Hej oh välkommen! Om jag har förstått det rätt så är dom allra flesta av Toyotas bensinare så kallade "non-interference", dvs ventilerna tar inte i, utan det är bara att vrida rätt alla axlar och hänga på en ny rem (möjligen kanske man vill byta vattenpump och spännrulle också, någon?).
-
- Bilmodell: Celica GTi
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Eskilstuna
Japp på med en ny snodd, tuta och kör. Jag har själv en av verkstad utdömd celica som ena kamdrevet hade hoppat av på.
- Bilmodell: Toyota Celica GTI
- Årsmodell: 1990
Nu vart jag glad, tackar så mycket för svaren! 

- Johnny Blade
- Pay User
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Kontakt:
Du stängde alltså av med nyckeln? Isf måste remmen ha gått av i samma ögonblick.
Jag har också bytt rem på en Celica som råkat ut för "haveri".Det var iofs modellen innan.
Jag har också bytt rem på en Celica som råkat ut för "haveri".Det var iofs modellen innan.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE