Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Hejsan, Är ny här på forumet och om denna tråd ligger i fel Kategori så får ni gärna rätta mig
Nu till det viktiga, Jag har en toyota crown pickup ifrån 1967 med en rak 6a i (original motorn, 2M kanske den heter?) och kopplingen är helt slut på den så skall byta lameller.. Men det är väldigt svårt att få tag på lamell till denna bil har jag märkt..
Så jag vänder mig till er på detta forumet om ni kanske vet någon sida som kan sälja lamell.. Eller någon medlem som kanske har någon lamell liggandes, Kan vara begagnad bara inte allt för sliten:)
Kan det finnas någon bil som har en likadan lamell som passar som min Toyota Crown?
Google ger ju en sjuhelsikes massa svar om man söker efter "clutch toyota crown 1967",
så då antar jag att du är ute efter nån i Sverige som säljer?
För idag är de ju annars nästan lika lätt o handla på andra sidan Atlanten som att handla med självscanning på Ica typ
Jag studerade dina bilder men kunde inte hitta något artnr, hade man haft de skulle de underlätta för att kolla om den sitter i nån mer bil.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
67'a pickis? Jag hittar ingen sån mitt mitt lilla register. Törs man fråga vad det är för regnummer? (Är det kanske A-traktorn som nyligen fanns på blocket?)
Vad är det för låda i den där? Min 69'a hade nån konstig 4växlad modell (tydligen ovanlig) där lamellerna inte alls såg ut sådär,det var bara hälften så många splines och lamellerna var vita,
Du verkar ha 21splines, är diametern 225mm så är det troligtvis samma som Celica Supra och Model F.
Rockauto är bra att handla av,det har jag gjort många gånger. http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,1993
Johnny Blade skrev:67'a pickis? Jag hittar ingen sån mitt mitt lilla register. Törs man fråga vad det är för regnummer? (Är det kanske A-traktorn som nyligen fanns på blocket?)
Vad är det för låda i den där? Min 69'a hade nån konstig 4växlad modell (tydligen ovanlig) där lamellerna inte alls såg ut sådär,det var bara hälften så många splines och lamellerna var vita,
Du verkar ha 21splines, är diametern 225mm så är det troligtvis samma som Celica Supra och Model F.
Rockauto är bra att handla av,det har jag gjort många gånger. http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,1993
Ajjemen det är atraktorn som låg ute på blocket för ett tag sen
Sidan du skickade där skickar dem till sverige och allt tingen ? Reg nummret är DXO 917
PierreW skrev:Google ger ju en sjuhelsikes massa svar om man söker efter "clutch toyota crown 1967",
så då antar jag att du är ute efter nån i Sverige som säljer?
För idag är de ju annars nästan lika lätt o handla på andra sidan Atlanten som att handla med självscanning på Ica typ
Jag studerade dina bilder men kunde inte hitta något artnr, hade man haft de skulle de underlätta för att kolla om den sitter i nån mer bil.
Aa det står inte något artnr på dem alls.. Inte på tryckplattan eller lamellen,
vill helst handla i sverige, Frakten blir svindyr och Ebay krånglar för mig.. =/
Johnny Blade skrev:67'a pickis? Jag hittar ingen sån mitt mitt lilla register. Törs man fråga vad det är för regnummer? (Är det kanske A-traktorn som nyligen fanns på blocket?)
Den där A-traktorn måste ha fått både motor och kaross utbytt.Det ska vara en RS46 alltså karossen innan och med 4cylindrig R-motor.Spännande.
Ska den fortsätta vara A-traktor,eller finns det andra planer?