Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Som rubriken lyder så är jag i färd med att byta maskin (rasad) i en 01:a rav4 Det är en bensinare manuell låda ....Frågor finnes Går det bra att ta hela paketet uppåt ?
Något speciellt att tänka på ?
Finns det "kloka" verkstadshandböcker ?
Är det något som skiljer på en som suttit ihop med en autom.kontra manuell ?
Kommer säkert mera frågor
Jag tror att de flesta Rav4 ägare, inte gör så avancerade reparationer själv.
Därför är det svårt att få svar på sådana inlägg.
Har själv inte tagit ur motorn, (tack och lov) men enligt Haynes rephandbok, ska motor och växellåda neråt, i en enhet.
Framvagnsbalken ska bort.
Övrigt ger sig själv, vad jag kan läsa mig till.
Men någon som faktiskt gjort det, kanske kan några trix?
Får man fråga vad som hänt?
Oilsludge?
Kamkedjeras?
Topplocksbults gänga?
Byta ram och vevlager går nog att göra med motorn i bilen.
Inte på en 01'a,men en 96'a.Pga kopplingsbyte.
Vi försökte först ta paketet uppåt,men det gick inte så bra.Sedan tog vi den neråt(som det stod i Haynes),det gick mycket smidigare.
Hej!
Jag sprang. På en rav4:a. Med rasad maskin för en skitslant. Och tänkte väl fixa en vettig vinterbil till rätt peng
Motorn hade körts varm VÄLDIGT varm
Enligt föregående ägare så tog det stopp.....
Lyfte på toppen och konstaterade att cylväggarna är spräckta...
har fått tag på en maskin som är välservad ifrån en krockad bil.
Och efter lite skruvande och tittande så blir det till att sänka ner hela paketet.!!!!
Beställt. en verkstadshandbok.