hej!
http://www.youtube.com/watch?v=U0_sl5lgSLY
vad är det för fel på bilen? "el fels" lamåpan lyser, den dras MYCKET soppa 15l/100km och går ojämt och låter konstigt!
Vi nörmal körning märker man att inget skulle vara fel!
kollat filter, slangar mm men hittar inget uppenbart!
Var sitter ODB porten på en verso? finns det någon ODB skanner som funkar just på 1,5 verson?
tacksam för lite hjälp!
//Janne
yaris verso 1,5 vvti 2001 går dåligt
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: yaris verso 1,5 vvti 2001 går dåligt
Läs ut felkoderna i första hand, uttaget sitter på vänstersidan ratten undertill om jag inte minns fel.
Vanligast på dessa är smutsig/trasig luftmassemätare, då brukar dem gå fett och bli allmänt slöa.
Vanligast på dessa är smutsig/trasig luftmassemätare, då brukar dem gå fett och bli allmänt slöa.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
heJ!
Tänkte investera i en felkodsläsare....någon som vet vad man ska ha? verkar vara en uppsjö olika!
//Janne
Tänkte investera i en felkodsläsare....någon som vet vad man ska ha? verkar vara en uppsjö olika!
//Janne
-
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Tjena.
Jag har ett program i min laptop, som heter VCDS.
Det är avsett för VAG bilar egentligen, men funktionen E-OBD läser "alla" bilar nyare än 2002.
(EU standard)
Man kan läsa avgasrelaterade felkoder. ( ISO protokoll, börjar med P0xxx)
Man kan ej läsa ABS, AC, Airbag osv....
Om motorlampan lyser kan man se varför.
Det går att släcka felkoder, visa givarvärden,(även grafiskt), och utläsa frysta data.
Micke
Jag har ett program i min laptop, som heter VCDS.
Det är avsett för VAG bilar egentligen, men funktionen E-OBD läser "alla" bilar nyare än 2002.
(EU standard)
Man kan läsa avgasrelaterade felkoder. ( ISO protokoll, börjar med P0xxx)
Man kan ej läsa ABS, AC, Airbag osv....
Om motorlampan lyser kan man se varför.
Det går att släcka felkoder, visa givarvärden,(även grafiskt), och utläsa frysta data.
Micke
hej!
Toyota säger: P0505 IAC Malfunction
alltså tomgångs motorn som felar! Den är ju en del av "throtle body" så delen låter som en dyr historia! Går ventilen att göra service på?
//Janne
Toyota säger: P0505 IAC Malfunction
alltså tomgångs motorn som felar! Den är ju en del av "throtle body" så delen låter som en dyr historia! Går ventilen att göra service på?
//Janne