original bränsletryck
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: celica gt-four st185
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: strömsnäsbruk
- Land (Country): sverige
original bränsletryck
vad har celica st185 gt4 för bränsletryck standard? min bil matar för mycket bränsle och jag mätte bränsletrycket idag och fick upp mätaren på ca 3.5 bar trots att vi inte fick det tätt så det sprutade bränsle ca 60cm upp i luften, jag tror att min btr är kass, någon som har erfarenhet av att montera en eftermarknads regulator på original fuel rail? undrar om det är mycket som behöver modifieras?
-
- Sponsor
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
Re: original bränsletryck
Ska ligga på ca2,8bar. Har du bytt bränslepump? När man sätter i en kraftigare räcker inte alltid regulatorn till för att hålla ner trycket.
Enklast är att sätta i en banjo där regulatorn sitter och köra med en slangmonterad malpassiregulator. Passa dig för Kinacrap. Blanka och fina och har en mätare, men gör inte det dom är tänkta till: reglera trycket.
Enklast är att sätta i en banjo där regulatorn sitter och köra med en slangmonterad malpassiregulator. Passa dig för Kinacrap. Blanka och fina och har en mätare, men gör inte det dom är tänkta till: reglera trycket.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
Pipedreams skrev:Ska ligga på ca2,8bar. Har du bytt bränslepump? När man sätter i en kraftigare räcker inte alltid regulatorn till för att hålla ner trycket.
vad menas med banjo? jag hade tänkt montera en malpassi med slangar men är osäker på hur den skall anslutas, om an kopplingarna passar på railen. tips?
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
en sånhär 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
vart köper jag en sådan? känner mig as korkad men känss lättast att fråga.