Ct26 är verkligen anti trim för st205.
Om du ska sälja bilen hade jag nog kollat snett på en st205 med den turbon..
Och uppgradera ct26 är många väldigt kritiska till.
Frågan är nog mer ska du köpa en annat uppgraderar turbo,köpa en beg turbo eller renovera.
Har du pengar och är sugen på att trimma så köp en bättre turbo och bygg om grenrör och downpipe
Annars hade jag nog renoverat min original.
Renovera Turbo På ST205
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- DilleBoy
- Bilmodell: Toyota Celica ST205
- Årsmodell: 1999
- PostOrt: Spånga
- Land (Country): Stockholm
Re: Renovera Turbo På ST205
Jag känner för att trimma bilen men inte riktigt än, Köpte bilen för ca 2 veckor sen och den är importerad från japan så den är högerstyr, Måste först lära känna min bil och se vad den går för innan jag kan börja trimma den, Kommer nog renovera turbonamby skrev:Ct26 är verkligen anti trim för st205.
Om du ska sälja bilen hade jag nog kollat snett på en st205 med den turbon..
Och uppgradera ct26 är många väldigt kritiska till.
Frågan är nog mer ska du köpa en annat uppgraderar turbo,köpa en beg turbo eller renovera.
Har du pengar och är sugen på att trimma så köp en bättre turbo och bygg om grenrör och downpipe
Annars hade jag nog renoverat min original.
P.S trim kommer jag garanterad göra men frågan är när

-Lexus IS200 Brukis
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld
-
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
DilleBoy skrev:Att renovera ST205 turbo skulle kosta mig 4999kr på TurboTech, Så vad tycker ni att jag ska göra? ska jag köpa en CT26 turbo och uppgradera den? eller renovera min CT20B?
CT26:an gillar inte för mycket ladd så kör på en original.
Dock håller jag fast vid att om du kör någorlunda normalt och på originalladdtrycket så upplevs CT26:an som vassare då den kommer tidigare
men dock faller den av snabbare på högre varv

Men som Glenn nämnde så är det ju en nedgradering, men jag nämnde CT26:an som ett alternativ som jag tycker är helt okay och som är lättare/billigare att få tag på.
Anton
- DilleBoy
Jag kommer nog renovera turbon och köra på den så länge, Men medans vi är här så tänkte jag fråga när bilen står på tomgång så kommer det rätt så mycket vit avgaser dels så går turbomätaren upp o ner hela tiden, och när jag väl kör bilen så blir avgaserna betydligt mindre än va den får ut på tomgången, Är det toppen som är paj då?KACE80 skrev:DilleBoy skrev:Att renovera ST205 turbo skulle kosta mig 4999kr på TurboTech, Så vad tycker ni att jag ska göra? ska jag köpa en CT26 turbo och uppgradera den? eller renovera min CT20B?
CT26:an gillar inte för mycket ladd så kör på en original.
Dock håller jag fast vid att om du kör någorlunda normalt och på originalladdtrycket så upplevs CT26:an som vassare då den kommer tidigare
men dock faller den av snabbare på högre varv
Men som Glenn nämnde så är det ju en nedgradering, men jag nämnde CT26:an som ett alternativ som jag tycker är helt okay och som är lättare/billigare att få tag på.
Anton
-Lexus IS200 Brukis
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld
- Dale
- Siteadmin
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Vitt är oftast vatten men om det kommer från kondens borde det sluta efter ett tag. Är det toppen eller trasig topplockspackning borde det vara mer eller mindre hela tiden. Går det åt någon kylvätska?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- DilleBoy
Var nyss o startade bilen kollade på avgasen det kommer lite vit rök ut, Men när jag gasar lite så kommer det rätt så mycket vitrök men när jag kör bilen så kommer det inte alls vitrök rätt så konstigt,,,Dale skrev:Vitt är oftast vatten men om det kommer från kondens borde det sluta efter ett tag. Är det toppen eller trasig topplockspackning borde det vara mer eller mindre hela tiden. Går det åt någon kylvätska?
P.S förra ägaren hade bilen parkerad i ca 1 år innan han sålde den till mig, Bilen har åkt 7tusen mil
-Lexus IS200 Brukis
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld
- DilleBoy
Hittade felet idag tog några bilder som jag tänkte lägga upp inför renovering, Men frågan är? är det verkligen turbon eller är det något annat??

Just där jag har markerat ryker det från bilen när jag startar, Och kommer ut rätt så mycket olja när turbon går igång så frågan är ska man byta ut allt eller är det dags för en Downpipe?

Just där jag har markerat ryker det från bilen när jag startar, Och kommer ut rätt så mycket olja när turbon går igång så frågan är ska man byta ut allt eller är det dags för en Downpipe?
-Lexus IS200 Brukis
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld
-ST205 Såld
-ST202 Såld
-ST185 Såld
-ST182 Såld