Har bytt motor! köpt beg.på bilskrot A-klass som gått 19800mil kompression ligger på 12,5-13,0 kilo. Har diskuterat skroten och dom trodde att det var fel på min Turbo (oljeläckage), har nu renoverat Turbon för 4600:- men motorn drar lika mycket olja ändå. 1 liter på ca: 15mil. Finns inga synliga olje läckage från motorn, har kollat upp vevhus ventilationen tog bort slangen och körde bilen, den spottade ej ut någon olja från röret.
Finns det någon som har några tips hur jag skall gå vidare med testning av motorn?? Var oljan tar vägen!! eller är det bara att lyfta ur motorn och renovera den??
Hög oljeförbrukning Celica Gt4-90
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 692
- Blev medlem: tor 10 maj 2012, 22:09:27
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Re: Hög oljeförbrukning Celica Gt4-90
Hej.
Drar den 1lit/15mil så blåryker den, så gående längs vägen reagerar.
Om vechusventilationen är tät, brukar det bli oljekladd i insuget där slangen går in.
Den trycker inte in oljan i kylvätskan?
Då får du olja högst upp. Borde sammlas i kylaren under påfyllningen. = toppen eller packningen.
Om motorn legat i kallföråd och det varit vatten kvar nånstans, kan den ha fryst sönder.
Vissa skrotar sköljer ur kylsystemet med vatten, av miljöskäl.
Blåryker den inte, och ingen olja i vattnet, så måste den läcka.
Micke.
Drar den 1lit/15mil så blåryker den, så gående längs vägen reagerar.
Om vechusventilationen är tät, brukar det bli oljekladd i insuget där slangen går in.
Den trycker inte in oljan i kylvätskan?
Då får du olja högst upp. Borde sammlas i kylaren under påfyllningen. = toppen eller packningen.
Om motorn legat i kallföråd och det varit vatten kvar nånstans, kan den ha fryst sönder.
Vissa skrotar sköljer ur kylsystemet med vatten, av miljöskäl.
Blåryker den inte, och ingen olja i vattnet, så måste den läcka.
Micke.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Hög oljeförbrukning Celica Gt4-90
katalysatorer kan käka jävligt mycket blårök så den inte syns iofs, fast 1l/15mil låter iofs riktigt extremt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Re: Hög oljeförbrukning Celica Gt4-90
Går det inte att läsa av felkoder så är det skiftnyckeln som gäller..
Här funkar inga "mjukvaror "!


Här funkar inga "mjukvaror "!
