Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Tjo.
Som sagt lite lampor lyser oroande plus inget tryck i spisen längre. Kom efter jag körde över ett regält gupp. Nån som har nån idé? Provar norsk återställning(lyfta batteripol)?
dontony skrev:Tjo.
Som sagt lite lampor lyser oroande plus inget tryck i spisen längre. Kom efter jag körde över ett regält gupp. Nån som har nån idé? Provar norsk återställning(lyfta batteripol)?
Hjälp!
Kolla slangen uppe på Wastegaten på turbon så den inte hoppat av, funkar omvänt mot traditionell turboreglering på dessa nyare Dieselmotorer.
Ryckt slang = noll i turbo tryck och inte som "förr" där man då istället fick fullt blås i snigeln.
Hittar du inget annat uppenbart mekaniskt fel så är det bara till o palla sig till verkstan och få felkoderna utlästa.
Att nolla felkoder genom att lossa Minuspolen är bara en tillfällig lösning då det ej raderar koden ur ECU:n.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Nolla genom lyfta Polen funkar så länge koden inte dyker upp igen
Å då får de tömma minnet vid service.
Två service till på verkstad sen kan man börja byta olja själv. För då är maskinförsäkringen slut