Avensis tar in vatten vid railsen

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jkhansson
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0
PostOrt: Härryda

Avensis tar in vatten vid railsen

Inlägg av jkhansson »

Hej. vi har problem med att våran Avensis tar in vatten vid railsen som sedan kommer ut i bagaget å ner vid reservhjulet. jag har sett att listen är lite lös på vissa ställen på taket. tänkte täta detta med någon fog eller nått, men måste först få av railsen. kan man få en liten förklarning på hur det går till?

Mvh Jan
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Avensis tar in vatten vid railsen

Inlägg av PierreW »

jkhansson skrev:Hej. vi har problem med att våran Avensis tar in vatten vid railsen som sedan kommer ut i bagaget å ner vid reservhjulet. jag har sett att listen är lite lös på vissa ställen på taket. tänkte täta detta med någon fog eller nått, men måste först få av railsen. kan man få en liten förklarning på hur det går till?

Mvh Jan
Årsmodell?

Har vart vissa Avensis som läckt in vatten vid railsens infästning, ta en titt här så ser du hur allt sitter ihop. http://www.toyodiy.com/parts/q.html
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
jkhansson
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0
PostOrt: Härryda

Re: Avensis tar in vatten vid railsen

Inlägg av jkhansson »

00a tror jag. Tackar, ska kolla in länken. Mvh Jan
Skriv svar