Lite bilder då :
Bilen såg ut såhär när jag köpte den.

Så jag fick helt enkelt fixa till den lite men lite kosmetika

Resultatet blev helt ok:

Inte nog med det. Jag tröttna på orginalmotor och gick och köpte mig en T04e turbo och ett grenrör. 3" downpipe fick jag ju ha till detta

Motorn med T04an i.
Tog inte lång tid förrän det spruta vatten då jag glömde sätta klämman på vatten returen

Sen gick det ett tag innan jag nu äntligen börjat få ihop allt. Motor lämnades in på MMR i malmö och dom fixa med allt. resultatet blev såhär:

87.5mm CP kolvar

Eagle stakar med ARP bultar. ARP bultar även till veven. ACL lager till hela bottendelen också.

Målat lite grejor

Så nu var det bara att börja sätta ihop den och det gjorde jag också. Fler bilder:

Målat motorn lite snabbt bara för syns skull!

Oljepump och vattenpumpen på.

Oljetråget testat så det passar. Fick ju modifiera lite för att få på det. Hade inga problem i alla fall med att ARP bultarna slår i skvalpskyddet i tråget.
Så längre än så här är jag inte kommer ännu men imorgon ska jag sätta på toppen och sen får jag se om jag får ta på det som behövs i helgen för att fortsätta.
Toppen som jag ska ha på:

Köpt komplett med 272 HKS kammar, HKS drev; större ventiler och HKS fjädrar. planslipad och portad för bättre flöde också.

Koppling köpt från ATS Racing i USA, deras svänghjul och Stage 6 koppling.
Dåså då ska denna mannen gå och lägga sig så man kommer upp i tid imorgon och kan sticka och leta grejor så man kan fortsätta skruva ihop motorn.