Bobis skrev:Hård, kan tänka mig den drivlinan i min sen...
Hur gjorde du med lådan, köpte färdig kåpa eller svetsa om den, isf hur?
Är alla model f axlar diffade?
Det blev en Frankenstein av sprängkåpan. Kapade ur och flyttade fästhålen bara då de bara behövde flyttas in lite i samma linje som de satt. Och tog biten där startmotorn sitter från Corolla GTIn som jag tog motorn ifrån. Men det finns annars gjuten sprängkåpa att köpa. Sikta på en w58 låda från supra mkiv n/a då femman är lite högre på den. Tycker den är onödigt tätstegad nu. Kan ju även bero på 4,3:1 i bakaxeln med 195/45-15
Det är inte alla modell-f som är diffade, men tror alla GL av yr22 har det men det kan vara svårt att veta var den kommer ifrån när man köper en. Går annars att köpa en odiffad modell-f och plocka i diffen med utväxling från MA61 celica supra så får man 3,9:1 istället, den har även kraftigare lameller och det finns uppgradering att köpa hos WEIR Performance till den.
Bobis skrev:Hård, kan tänka mig den drivlinan i min sen...
Hur gjorde du med lådan, köpte färdig kåpa eller svetsa om den, isf hur?
Är alla model f axlar diffade?
Det blev en Frankenstein av sprängkåpan. Kapade ur och flyttade fästhålen bara då de bara behövde flyttas in lite i samma linje som de satt. Och tog biten där startmotorn sitter från Corolla GTIn som jag tog motorn ifrån. Men det finns annars gjuten sprängkåpa att köpa. Sikta på en w58 låda från supra mkiv n/a då femman är lite högre på den. Tycker den är onödigt tätstegad nu. Kan ju även bero på 4,3:1 i bakaxeln med 195/45-15
Det är inte alla modell-f som är diffade, men tror alla GL av yr22 har det men det kan vara svårt att veta var den kommer ifrån när man köper en. Går annars att köpa en odiffad modell-f och plocka i diffen med utväxling från MA61 celica supra så får man 3,9:1 istället, den har även kraftigare lameller och det finns uppgradering att köpa hos WEIR Performance till den.
Alla Model F med manuell låda har väl LSD? Automatarna har öppen "E-diff",dvs 7.1".
så har iaf jag fått för mig.
Bobis skrev:Hård, kan tänka mig den drivlinan i min sen...
Hur gjorde du med lådan, köpte färdig kåpa eller svetsa om den, isf hur?
Är alla model f axlar diffade?
Det blev en Frankenstein av sprängkåpan. Kapade ur och flyttade fästhålen bara då de bara behövde flyttas in lite i samma linje som de satt. Och tog biten där startmotorn sitter från Corolla GTIn som jag tog motorn ifrån. Men det finns annars gjuten sprängkåpa att köpa. Sikta på en w58 låda från supra mkiv n/a då femman är lite högre på den. Tycker den är onödigt tätstegad nu. Kan ju även bero på 4,3:1 i bakaxeln med 195/45-15
Det är inte alla modell-f som är diffade, men tror alla GL av yr22 har det men det kan vara svårt att veta var den kommer ifrån när man köper en. Går annars att köpa en odiffad modell-f och plocka i diffen med utväxling från MA61 celica supra så får man 3,9:1 istället, den har även kraftigare lameller och det finns uppgradering att köpa hos WEIR Performance till den.
Oki, cool!
Hur är låda o axel i vikt? Kan tänka mig de är rejält mycket bitigare än original starlet
Gjort nån jämförelse modelf och volvo axel tex?
Käften! Vill inte höra talas om nå jävla volvo i toyotasammanhang
Bakaxeln är ju rätt mycket tyngre än original men jag har inte vägt. Men det kanske skiljer 15kg. Lådan är inte så mycket tyngre, kanske 10kg.
Det hade väl räckt med en 6,7" ae86 axel men de kostar lika mycket och är betydligt svårare att få tag på.