Felkod 25

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
joones
Bilmodell: Taro
Årsmodell: 95

Felkod 25

Inlägg av joones »

Hej.

Jag har en pickup med en 22re motor. Vi kan säga att det är en hilux.

Två gånger har det hänt att check Engine lampan har tänds under körning efter ca 10 minuter körning. Lampan har sedan slocknat igen efter ytterligare några minuters körning vet egentligen inte exakt hur många minuter det gått vare sig innan lampan tändes eller hur länge den lyste men på ett ungefär. Jag märker inget på gången utan upplever att det går lika bra som innan

Jag sökte lite här inne på forumet hur man kunde "blinka" ut felkoden genom att bygla i testuttaget så i kväll testade jag och den blinkade ut två blink sedan ett litet uppehåll och där efter 5 blink. Så jag tolkar det som att det är felkod 25.

Jag har sökt lite efter felkoder och hittar följande

AIR/FUEL RATIO LEAN INDICATOR--LEAN SIGNAL SENT TO ECU FROM O2 SENSOR

--INJECTOR FAULT(S)

--FUEL PRESSURE

--OXYGEN SENSOR

--AIRFLOW METER OR MAP SENSOR

--IGNITION

Nu säger inte det mig så jättemycket mer än att jag antar att det betyder att det är o2 sensorn som skickar meddelandet (om det nu är rätt lista över felkoder jag hittat).

Är det någon som har någon ide om vad problemet kan vara och hur akut det är att åtgärda?

tacksam för all hjälp jag kan få
Pipedreams
Sponsor
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan

Re: Felkod 25

Inlägg av Pipedreams »

Det kan vara läckage på avgassystemet före lambdasonden.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Skriv svar