Johnny Blade skrev:Oj vad liten.

Jag har nog aldrig sett en sån i verkligheten.Undrar varför,hmm.
Synd att dom aldrig såldes som T-sport,då hade dom nog kunnat bli lite populära hos allmänheten.
Ja största fördelen med storleken, är att vikten också blir låg. Under 1000kg!
Tror inte de sålde så bra här faktiskt, relativt dyra & opraktiska. En Miata erbjuder t.ex ett relativt hyggligt bagageutrymme, på ett & samma ställe. Medan man i den här får trö lite här & där, åkte faktiskt till Ikea med sambon i den
Anledningen att de aldrig stoppade i 2ZZ-GE var, vad jag fått höra av osäkra källor, att bilen skulle bli för tung med godkänt krockskydd & bromsar för den effekten. Fast om man ser till Lotus Elise, som är en ännu lättare konstruktion, den såldes med 2ZZ-GE & hette då 111R. Så det är för mig också en gåta, hade varit riktigt trevligt.
Glenn skrev:Grattis
Jag har alltid gillat den modellen (mest av alla MR2'or faktiskt), men som sagt, VÄLDIGT synd att dom bara satte i fjösmotorn, dom som gjort 2ZZ-GE konverteringen säger ju att det blir en helt annan bil, och grejerna passar dessutom väldigt bra, det ser fabriksmonterat ut och det behövs väldigt lite bonnmeck för att det ska fungera.
Jag har hållt ögonen öppna efter en MR2 Mk3 med rasad motor för att göra en 2ZZ-GE konvertering men det har aldrig dykt upp nån.
DOm är dessutom gasnka dyra, vet inte vad dom kostar i dagsläget men när jag letade förut så kostade dom från typ 90k och uppåt, alltså samma pengar som en porsche boxster! (som designmässigt ligger väldigt nära dessutom.)
Tackar, jo det är en riktigt trevlig modell om man kan bortse från att den har sina praktiska nackdelar. Själv föredrar jag att jämföra mot en motorcykel istället, då blir den så mycket mer praktisk, relativt sett
Fjösmotorn räcker till hyggligt, men det är självklart ingen motorvägsraket. 2ZZ-GE sparkar iväg ordentligt, när 1ZZ-GE börjar ge sig. Så det vore självklart hemskt trevligt med en konvertering. Krävs inget bonnmeck om man inte vill, det går att sköta väldigt strikt. Vi får se vad framtiden har att komma med, just nu är det bara trevligt att det rullar på.
Knepigt att det inte dykt upp någon med rasad motor, då lösningen med trevägs-katalysator kan leda till haveri. Det är ett ganska vanligt problem, jag ska plocka bort de i grenröret till våren, om det inte redan är gjort på min. Fast å andra sidan är det rätt lätt att få tag i en ny motor & byta, om det skulle gå så långt som till haveri. Säkert därför det inte säljs några med trasiga motorer. Bilarna är fortfarande värd en bra slant, precis som du säger, så då reparerar folk istället.
Begagnatpriserna har i princip stått still de senaste åren, som jag haft ögonen öppna. Så nu när det äntligen dök upp en blå, med både hardtop & ac, var det ingen idé att tveka allt för länge. Boxter är säkert trevlig, men jag skulle inte valt en sådan före mycket pga. driftkostnaderna, plus att jag inte riktigt gillar hur de första ser ut. De nyare däremot, men en helt annan prisbild. Annars kan du gärna snegla mot Lotus Elise, om du vill ha en trevligare körmaskin.
Har sett deras prylar, 2ZZ-GE är inte alls en främmande tanke, men
fjösmotorn kommer åtminstone få gå en sommar till. Behöver först & främst ett garage, om de planerna ska gå i lås. Men betydligt enklare i denna än i AW11an
MagnusS skrev:Där har vi förklaringen till din signatur, Har funderat ett tag på den men inte frågat. Ska bli skoj att följa framfarten med denna bilen, Låt den inte ta för mkt fokus från AW11 dock
Men det är nog en populärare hobbybil bland det motsatta könet

Så du hade märkt det, jo här är förklaringen. Har inte riktigt haft någon tid att lägga upp något tidigare, har tid funnits har jag hellre åkt ut & kört. Du behöver inte vara orolig, tanken med den här är att försöka hålla den rätt så standard. Så kan AW11 tillåtas spåra ur än mer när tillfälle till det ges. Helst skulle jag vilja plocka ner den helt & hållet, göra en ordentlig renovering. Som kan få ta tid.
Målsättningen med den här är främst att ha en bil som går att köra, mysa runt i på sommaren, utan en massa trassel. Men du har helt rätt, sambon gillar inte alls AW11an, mycket för att den är lite... pittoreskt inredd just nu. Noll fokus på komfort! Så istället för att förstöra den, genom att anpassa den mer för vardagskörning, får den här axla den rollen. Gillar skarpt att åka öppet, var rädd att det skulle vara lite nyhetens behag, men jag är nog fast.