Toyota Celica GT4-91 Banbil
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Celica GT4-91 Plåtbygge
Okej, tyckte den såg så jävla tjock ut på bilderna =)
1mm är ju iofs ganska tjock plåt, Men de ska bli kul att följa hur då får till det.
Har du någon skiss hur du vill att de ska se ut när du är klar?
1mm är ju iofs ganska tjock plåt, Men de ska bli kul att följa hur då får till det.
Har du någon skiss hur du vill att de ska se ut när du är klar?
-
- Pay User
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
till en början tänkte jag inte ha det så jätte avancerat. tänkte att det ska bli än någerlunda stilren bil.
här är en bild som jag slängde ihop lite snabbt i photoshop för ett tag sen, som är ett ungefär hur det ska se ut.
texten på fronten ska vara utskuret med nät bakom är det tänkt för att få kalluft direkt till insuget.

här är en bild som jag slängde ihop lite snabbt i photoshop för ett tag sen, som är ett ungefär hur det ska se ut.
texten på fronten ska vara utskuret med nät bakom är det tänkt för att få kalluft direkt till insuget.

-
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
Okej! ska följas =)
Ska du ha nånting bakom nätet för att leda luften?
Ska du ha nånting bakom nätet för att leda luften?
-
- Pay User
hade tänkt att dra ditt ett rör som sen går in på "originalplatsen" bakom batteriet ( batteriet tänker jag flytta)
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
Ja normalt är väl 0.6-0.8 vill jag minnas, jag brukar alltid reparera med 0.8.Toyspeed skrev:Okej, tyckte den såg så jävla tjock ut på bilderna =)
Lär ju bli hållbart iaf

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Pay User
ja det tar ju lite längre stund innan det rostar igenomGlenn skrev:Ja normalt är väl 0.6-0.8 vill jag minnas, jag brukar alltid reparera med 0.8.Toyspeed skrev:Okej, tyckte den såg så jävla tjock ut på bilderna =)
Lär ju bli hållbart iaf

lite lättare att svetsa i 1mm med

- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
Lättare att svetsa, men jobbigare att bocka iofs 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
-
- Pay User
tänkte kolla lite åsikter på hur nederdelen på fronten ska se ut.
jag har photoshopat ihop en bild hur det kan se ut. jag funderar lite på om nederdelen på luftintaget ska var lite böjt uppåt som på bild 1 eller bara rakt som bild 2. jag själv tycker ju att det ger lite mer liv om det byggs som på bild 1
ha nu i tanke att detta bara är rått ritade bilder. vissa former ser bättre ut i verkligheten

jag har photoshopat ihop en bild hur det kan se ut. jag funderar lite på om nederdelen på luftintaget ska var lite böjt uppåt som på bild 1 eller bara rakt som bild 2. jag själv tycker ju att det ger lite mer liv om det byggs som på bild 1
ha nu i tanke att detta bara är rått ritade bilder. vissa former ser bättre ut i verkligheten

- MagnusS
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Kontakt:
Du har ngt på gång där, Helt klart. Men den ser lite "tung" ut, Skulle kanske se "lättare" ut om du kunde bryta av den stora ytan ungefär där det står TRW med ngt luftintag till bromskylning eller liknande?
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
-
- Pay User
ja det är ungfär vad jag tänker med. det blir en stor yta. tanken med TRW är att det ska vara utskuret med nät bakom och sen ett rör som tar kalluft upp till insuget.MagnusS skrev:Du har ngt på gång där, Helt klart. Men den ser lite "tung" ut, Skulle kanske se "lättare" ut om du kunde bryta av den stora ytan ungefär där det står TRW med ngt luftintag till bromskylning eller liknande?
du menar nåt i denna stilen eller?

där är ju innerskärmarna med så där kommer ju ingen precis kylning till bromsar ändå, men det går ju såklart att byggas om.