Byta strålkastare på Avensis

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
kalepe
Bilmodell: Avensis 2
Årsmodell: 2005
PostOrt: GÖTEBORG
Land (Country): SVERIGE

Byta strålkastare på Avensis

Inlägg av kalepe »

Avensis 2005 kombi med Xenon-halvljus. Av någon anledning har reflektorn för halvljuslampan bränts bort så när man tittat in i lampan (otänd) så är där svart i stället för blankt. Snack med Toyota så verkar det vara ett känt fenomen som åtgärdats inom utvidgad garanti, men det gäller inte min bil (för gammal). Strålkastarna måste bytas och jag avser inhandla sådana från Skruvat ca 1.600:-/st.
Jag har försökt klura ut hur jag skall få loss de gamla strålkastarna men det verkar gå över min upfinningsrikedom. Jag anser mig själv teknisk och van att meka med bilar men...
Finns där någon som kan ge tips om hur detta skall gå till så mottages alla ideer tacksamt.

Mvh Lennart