UPDATE!
Köpte mig ett par kammar från 3SGE gen2. Lite vassare samt högre lyft och behöver inte slipa i toppen!

Nya kammarna efter rengöring nederst och gamla där uppe. Riktigt fina blev dom!
Tänkte att när jag ändå har toppen av så är det lika bra att byta ventiltätningar och alla andra packningar. Så plockade ur alla ventiler.

Smutsigt! En snabbrengöring senare såg det bättre ut!
Anledningen till att toppen åkte av från början, var kassa gängor till grenröret. Nu är samtliga helicoilade för M10x1.5, inget mer fingängat där i alla fall.

Nu blir det grenrör med 9 skruv istället för 7 också, så blev två hål extra som skulle helicoilas.
Lite sodablästrade grejor!

All smuts försvinner, men ärgen i alut är kvar. Får duga!

ST162 insug ska det va!
Passade på att rengöra alla ventiler. Tog inte så lång tid med pelarborren och en handborrmaskin.

Toppen tillbaka nyplanad och fin! Den var rak men äten... Alla ventiler på plats här med nya tätningar.

ARP topplocksskruv och cometic stålpackning åker i.

Insugskanalerna är helt enorma på 3s gen2 topparna! Får se hur det blir att åka utan TVIS nu då, är det helt åt fanders har jag en extra enhet att skruva i.

Kammarna på plats, behövde 6 nya shims efter lite trixande. Nåja kunde vart mycket värre, kunde ju behövt 16 st
Grenrörspinnskruv blir Ford original, skulle komma efter julen.
Sen blir det att mecka på toppen. Har ju lite rördragningar till DP och tryckrör att göra. Efter det blir det att gå på elen och installera megasquirtet. Kommer köra med Racetronix 1200cc spridare lågohm med MS3X och jbperf spridardrivare för peak and hold!

Pyyytteliten bild på spridarna från racetronix!
Va och hämtade BTRen från Trendab, trevliga gossar! (lånad bild)
Anledningen till bansaispridarna är E85, bygger så jag har möjlighet att switcha över när jag ids plocka ner tanken och trixa med soppaledningarna! Får bli -6 från brandväggen och framåt så länge.
Nu sticker jag till teneriffa en vecka! Så nästa update får bli 2014