Toyota avensis-99- Ryckig gång mellan 1000-2000 varv

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Toffe
Bilmodell: Toyota avensis
Årsmodell: 1999
PostOrt: Huskvarna

Toyota avensis-99- Ryckig gång mellan 1000-2000 varv

Inlägg av Toffe »

Hej! Min bil har börjat rycka vid låg växel. Kommer man över 2000varv så går han fint.
Har kollat luftfilter, såg rent ut.(liten spricka vid gummit på hörnet dock).
Kollade även stiften, ett av dom såg nästan lite bränt ut. Så jag köpte nya på biltema och satte dit.
Bilen gick kanon en vecka och sen kom ryckningarna tillbaks :thumbdown:
Nån som har någon ide varför ryckningarna kom tillbaks igen?
tomme
Bilmodell: corolla 98
Årsmodell: 1998

Re: Toyota avensis-99- Ryckig gång mellan 1000-2000 varv

Inlägg av tomme »

De gånger jag råkat ut för det på min corolla , så var det en tändkabel. Och konstigt nog så var det samma kabel, nr 2 från vänster som var dålig. Hur stor är chansen för det ? :lol:
Toffe
Bilmodell: Toyota avensis
Årsmodell: 1999
PostOrt: Huskvarna

Re: Toyota avensis-99- Ryckig gång mellan 1000-2000 varv

Inlägg av Toffe »

Imitt fall var det 3e stiften från vänster sida som var dåligt. Kanske får kolla samma stift igen om det hänt något med det. Såfall får jag testa byta tändkabel. Inget som sitter med andra tips som man kan kolla samtidigt?
Skriv svar