Larco: Jo det är sant, tänkte mer på att vem som helst som vet hur en turbo motor ser ut kommer se det när dom öppnar huven. Jag menar, går ju en del tryckrör som är en hel del synliga
Tobbera: Ja det är bara att hoppas
amby: Jo kan tänka mig det med, vem vill köpa en bil med en motor i som det inte ska sitta där egentligen (för någon som inte är motorkunnig)
Men självklart ska den reggas med motorn, redan till nästa år förhoppningsvis. Har ju original motor kvar ute i garaget, om det skulle bli beskymmer på besiktningen eller säljas innan regbes.
Men säg att jag vill plocka bort turbo och tryckrör, för säkerhets skull. Vad är det som ska bort isf ?
Turbo, wastegate, IC, tryckrör ? Och dra en ny slang till filter och lmm och plugga igen där turbon satt.
Eller kanske till och med räcker med att plocka bort IC och tryckrör och dra en nytt rör till lmm ?
Avgas värderna borde ju bli samma eftersom den inte får något överladd förens efter 2000rpm ?